Kan een bedrijf opzoeken waar ik gewerkt heb?

Ik wil bij Albert Heijn solliciteren! Maar ik heb er toen ik 15 was 2 jaar geleden inmiddels ook gewerkt was mijn eerste baantje en door dat ik te laat kwam een paar keer werd ik ontslagen. Nu heb ik al een paar baantjes gehad en gelukkig nooit meer ontslagen maar heb ik ervan geleerd. Nu wil ik weer bij Albert Heijn solliciteren! Maar als ik het er NIET bij zet kunnen ze het dan opzoeken? Of is het juist slim om het erop te zetten! Ik heb het niet in mijn cv staan dat ik bij albert heijn heb gewerkt. Ik weet niet of dat mag. Maar ik wil het niet erop hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Een bedrijf kan niet opzoeken bij welke andere bedrijven je hebt gewerkt als je dit niet vermeld. Echter, albert Heijn kan in de historie waarschijnlijk wel zien dat je eerder bij de winkel hebt gewerkt.

Je bent niet verplicht om dingen op je CV te zetten, maar het lijkt me wel een voordeel om het nu wel te doen. Je kunt aantonen dat je ervaring hebt en dat kan net de doorslag geven dat je aangenomen wordt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in dienst komt bij een AH-filiaal kan het hoofdkantoor dat zien, als het bedrijf alles bewaart. Met 'ze' bedoel ik de centrale personeelsadministratie, die bij mijn weten nog steeds in Zaandam zit. Een personeelsadministratie moet namelijk allerlei documenten (denk aan ID-bewijzen, de verklaring of je de loonheffingskorting wel of niet wilt laten toepassen e.d.) wettelijk minimaal 5 jaar bewaren en een aantal andere data 7 jaar.

Of ze er zwaar aan tillen is wat anders.
Computoon