Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een min/max contract. Mag mijn werkgever mij na ruim een jaar de maximale uren gewerkt te hebben terugzetten naar het minimale urentaantal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
620

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het bestaande contract een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd was en er wordt een nieuwe arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aangeboden kan dat. Dan kunnen nieuwe voorwaarden worden overeengekomen. Maar uit de vraag zelf is mij niet duidelijk of hiervan sprake is.

Toegevoegd na 7 uur:
Is geen sprake van een nieuwe, tijdelijke arbeidsovereenkomst dan kan het (in principe, zie de eventuele CAO) niet. Als je voortdurend meer uren hebt gewerkt dan de garantieuren (het minimale aantal uren) in de afgelopen 3 maanden kun je verlangen dat de gegarandeerde uren van dit oproepcontract contractueel worden aangepast naar dat aantal uren. In jouw geval dus de 'max' van het min-max contract. ('Rechtsvermoeden van arbeidsomvang')
Een werkgever kan dan tegenwerpen dat het extra werk niet structureel was maar na ruim een jaar is dat twijfelachtig.

Win juridisch advies in, als geen

Toegevoegd na 7 uur:
sprake is van een nieuwe arbeidsovereenkomst waarbij iets anders is afgesproken.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Een plus.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding