Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is mijn pensioen maar 30% van mijn huidige inkomen(Ik ben 35 jaar)? Ik wil meer sparen, maar zit al aan max. fiscale ruimte.

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik bedoel indicatief pensioen (dus wat ik op mijnpensioenoverzicht.nl of mijn UPO zie)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
789

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wat jij ziet is wat je opgebouwd tot nu toe en dan kan 30% wel kloppen lijkt mij. Werk door tot je 65-70 en dan zit je aan 70 %. Sparen kan natuurlijk ook op de traditionele manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus. Inderdaad. Op de traditionele manier.
Ik had 20 jaar gespaard in, wat later bleek, belegging te zijn.
Over 20 jaar 0% winst, eraf 52% belasting, eraf 20% revisierente, eraf €750,- huurtoeslag. Tel uit je verlies.
ronron1212
10 jaar geleden
52% belasting vet pensioen.
Op grond van deze gegevens is het lastig een antwoord te geven. Waarschijnlijk kan je bank je voor rekenen wat de hoogte is van je pensioen als je met het zelfde tempo pensioen blijft opbouwen. In deze situatie is het zeer handig om door te laten rekenen wat je pensioen gaat worden. Ook kun je met huidige pensioenfonds bellen, want soms is er verschil tussen wat ze mogen of moeten vertellen in het UPO en wat het verhaal is aan de telefoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding