Wat is een leuke baan voor iemand die een communicatie studie heeft gedaan?

Ik ken iemand die op zoek is naar een leuke baan, maar hij wil niet op kantoor zitten en vacatures met dit soort termen vind hij ook niets: "Jij houdt je bezig met het coördineren, uitvoeren en bewaken van een samenhangend corporate communicatiebeleid voor onze dienst."

z'n richting binnen de studie communicatie was creatief...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Creatieve communicatie, starter, buitenmens. Zoek het in de richting van verkoop van iets wat hem/haar aanspreekt: tenminste een half jaartje. Hoop ervaring met mensen opdoen, communicatie en creativiteit kan terugkomen in marketing rondom verkoop...

Kleuter juf kun lekker verder gaan met knippen en plakken.

In het NL leger bij het onderdeel: Verbindingen, lijkt me een geschikte optie.

Alle jobs van PR, marketing, sales en dan bij de meest creatievesolliciteren.

evt. (locale) televisie?

Binnen de reclamewereld zal hij of zij haar ei zo te horen best kwijt kunnen maar wellicht nog wel uitdagender... kan diegeen waar je het over hebt een beetje tekst schrijven en is hij of zij bereid de eigen opvattingen daarbij volledig terzijde te schuiven?

Je kan heel veel kanten op! Van journalist bij een geschreven medium tot werken bij een jongerenbureau. Over dat laatste gesproken, YoungWorks in Amsterdam is echt een leuk bedrijf!

Bronnen:
www.youngworks.nl

Accountmanager bij een reclame bureau Organiseren van events

Als ik hem was zou ik geen baan gaan zoeken. Nog een paar maandjes wachten en dan lekker verder studern op een universiteit of een HBO opleiding waar ie meer mee kan wat ie wil. Bijvoorbeeld eerst vacatures zoeken die ie leuk vindt en dat kijken wat voor eisen er zijn. Verder kan je ook gewoon solliciteren als ze andere eisen stellen. Gewoon proberen dan zie je wel. Verder denk ik dat je met de huidige economische omstandigheden niet te kieskeurig kan zijn als je gaat solliciteren. de meeste bedrijven nemen zoiezo geen mensen aan. En met een CO diploma, wat in mijn ogen vrij algemeen is, zal het lastig zijn om mensen te overtuigen dat je echt een toegevoegde waarde kan bieden voor het bedrijf, zeker in deze tijd.

1. Reclamebureau: als account executive de raltie tussen het bureau en de klant verzorgen en de campagnes mee gestalte geven. 2. Journalistiek: bij een tijdschrift of andere medium artikels schrijven en/of acties uitdenken. 3. Bij een groot bedrijf op de communicatieafdeling vorm geven aan interne/externe communicatie. Bij al deze beroepen zit je natuurlijk "op kantoor", anders moet je maar in de verkoop en rondreizen...!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100