weten jullie ook of je met de opleiding media and entertainment management later een baan kan vinden? en een korte uitleg over de studie :)

Ik wil misschien deze opleiding doen maar ik weet niet of je er later een baan mee kunt vinden en wat je er eigenlijk mee kan worden oh en k wil later heel graag in het buitenland werken (ik wil nieuwe landen en culturen ontdekken) maar ik weet niet of ik dat wel kan met deze opleiding

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Deze website http://www.carrieretijger.nl/opleiding/taal-communicatie/media/commercieel/media-entertainment-management geeft onder meer deze infomatie:

"De bacheloropleiding Media en Entertainment Management leidt je op tot media manager: een professional die zakelijk leiding geeft aan een (creatief) team. Je leert over de structuren, het gebruik, de functie en de inzet van (massa)media als televisie, radio en internet. Je maakt kennis met het medialandschap en leert om mediagedrag te analyseren."

"Wat kun je ermee worden?

De opleiding Media & Entertainment Management leidt je op voor een managementfunctie bij:

Een radio- of televisieomroep
Een filmproductiebedrijf
Een entertainmentbedrijf
Een communicatiebureau
Een eventcastingbureau
Een uitgeverij

De twee meest voorkomende beroepen zijn:

Manager (...)
Tv- of filmproducent (uitvoerend) (...)"

"Wat is je kans op een baan?

De media- en entertainmentbranche is een dynamische omgeving. Ontwikkelingen op het gebied van nieuwe media volgen elkaar snel op. De arbeidsmarkt biedt volop mogelijkheden aan managers die zowel creatief als commercieel zijn ingesteld. Voor mensen die net zijn afgestudeerd, is het belangrijk om praktijkervaring en een netwerk te hebben. Daarom werk je tijdens de opleiding veel samen met verschillende mensen aan praktische opdrachten. Bij de deeltijdopleiding Media en Entertainment Management krijg je praktijkopdrachten afgestemd op je eigen werksituatie. Bij de voltijdvariant loop je stages en/of werk je in het door studenten opgezette leerwerkbedrijf van de opleiding. Zodoende ben je direct inzetbaar wanneer je de arbeidsmarkt opgaat na je studie.

Wat is het carrièreperspectief?

In de media- en entertainmentbranche kun je niet meteen als leidinggevende beginnen na je afstuderen. Het is gebruikelijk om eerst ervaring op te doen in lagere functies. Pas daarna kun je doorgroeien naar een hoge functie als manager. Naast leidinggeven, kun je ook denken aan taken op het gebied van het ontwikkelen, produceren en (internationaal) distribueren van mediaproducten."
Antoni