als je webcammodel wordt, en daarna een normale baan op hbo niveau wilt vinden, zulle werkgevers dan kunnen zien/vinden dat ik een webcammodel was?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je dit werk niet onder je eigen naam gaat doen, zie ik niet in hoe potentiële werkgevers dit zouden kunnen achterhalen.
Amadea
10 jaar geleden
Moet je ook altijd vermomd zijn, want je gezicht blijft herkenbaar ook al staat er een andere naam bij...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Potentiële werkgevers kunnen moeilijk zoeken op gezichtskarakteristieken, dus ik zie niet in waarom je je zou vermommen.
Als je überhaupt door niemand herkend wilt worden, moet je er simpelweg niet aan beginnen.
Daarbij hoef je je gezicht als webcamgirl niet te laten zien. Je kan de webcam gewoon op je lijf richten en je hoofd buiten beeld laten.
paulus811
10 jaar geleden
Er is niets illegaals aan een webcammodel. Als jij de geschikte kandidaat bent voor de baan, zie ik het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas is niet iedereen zo ruimdenkend. Daarnaast voorkomt het ook gewoon 'misverstanden' als men het niet weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor de verschillende antwoorden. Maar ik ben van plan voor een amerikaanse website te werken. Ik zal mn gezicht waarschijnlijk niet laten zien, maar ik moet een foto van mijn legetimatiebewijs mailen naar hun. En daar ben ik t bangst voor. Dat toekomstige werkgevers me daardoor eerder kunnen vinden als webcammodel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zouden toekomstige werkgevers doelgericht de servers van dat Amerikaanse bedrijf moeten hacken.
Theoretisch mogelijk, mijns inziens wel uiterst onwaarschijnlijk...
In ieder geval succes met het maken van deze keuze, ongeacht welk beroep er uit voortvloeit. :)

Antwoorden (2)

Als ik personeel aan neem dan tik ik altijd even hun naam in. En ja.....wat ik vind heeft invloed op mijn beslissingen: of dit nu mag van de wet of niet.
Alles wat je op internet zet staat er voor eeuwig op en is er bijna onmogelijk nog vanaf te halen. Houd er rekening mee dat je kijkers jou verrichtingen zullen opnemen en elders zullen verspreiden.
Nee....het is niet verstandig om nu een geldprobleem zo op te lossen. Je carrière kansen zijn daarna behoorlijk verkeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
... en als ze niet onder haar eigen naam werkt...?
En waar staat dat ze een geldprobleem heeft?
Antoni
10 jaar geleden
Ik twijfel ook erg of alles wat ooit op internet is gezet, daar eeuwig op blijft staan. Veel websites die ik tien jaar geleden veel gebruikte, bestaan nu niet meer. Hoe vind je dan nog de informatie van die websites terug? Dat is zelden nog mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik al zei worden haar verrichtingen worden vastgelegd en verder worden verspreid, dit blijft rondzwerven op het internet. Dit is niet afhankelijk van een website, maar zwerft langs allerlei blogs rond. Of daar verder je eigen naam aan hangt of een artiesten naam is niet relevant. Het filmpje wordt geheid een keer gevonden/gezien door een collega o.i.d.. Dat wil je toch niet laten gebeuren neem ik aan
Antoni
10 jaar geleden
Als iemand niet met zijn eigen naam als webcamgirl of in een vergelijkbaar beroep werkzaam is, lijkt mij de kans dat zij/hij herkend wordt, erg klein. En waarom zou een collega haar/hem daarmee confronteren? En als het dan gebeurt, dan kan zij/hij nog altijd zeggen, dat zij/hij blijkbaar een dubbelganger heeft met hele andere waarden en hele andere werkzaamheden dan zij/hij. Kortom: als de vraagstelster niet heel bekend, heel beroemd of heel berucht wordt door haar filmpje(s), zie ik weinig problemen voor haar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem je aan...
Ik ken een financial controller bij een grote bank die in pornofilms heeft gespeeld. Tenzij je een politieke carrière of iets in die lijn ambieert, zie ik niet in waarom dit überhaupt nadelig zou zijn. Nog steeds zie ik niet ook in waarom zo'n filmpje 'geheid' door een collega zal worden gezien.
Dan zou de bezoeker van zo'n website én een opname moeten maken én deze ook nog eens verspreiden en die zou dan ook nog eens bij een (roddelende) collega terecht moeten komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
...waar is de tijd dat mensen nog nadachten over hun privacy, en de reikwijdte van het internet.....sommige risico's wil je toch niet nemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
... misschien hebben mensen in het algemeen gewoon steeds minder moeite met dergelijke beroepen en is de collectieve mentaliteit in dat opzicht een stuk toleranter dan in de jaren '50 van de vorige eeuw...
Dat staat volkomen los van privacy.
Laat ik het dan toch maar als antwoord formuleren:

Nee, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Ik ken een financial controller (vrouw) bij een grote bank die in pornofilms heeft gespeeld. Nu goed, dat staat uiteraard niet garant voor de overige werkgevers, maar toch ter illustratie.
Mocht je een positie in het Europarlement ambiëren of iets in die lijn, dan zou ik dit werk overigens afraden. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat die situatie niet aan de orde is.

Naast de potentiële mentaliteit bij dito werkgevers zie ik niet in waarom men jou überhaupt zouden kunnen herkennen om de volgende redenen:
- Je werkt onder een nickname, dus werkgevers kunnen geen materiaal vinden als ze op je echte naam Googelen.
- Je hoeft je hoofd niet in beeld te brengen, waardoor de kans op herkenning drastisch afneemt.