Hoe werkt de sollicitatieplicht concreet voor mensen met een bijstandsuitkering?

Mensen met een bijstandsuitkering moeten als tegenprestatie voldoen aan de sollicitatieplicht. Wat houdt dit concreet in? moeten er een bepaald aantal sollicitatiebrieven verstuurd worden of een bepaald aantal sollicitatiegesprekken gehouden worden in een bepaalde periode? Zoja, om hoeveel brieven en/of gesprekken gaat het dan en verschilt deze plicht per gemeente?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moet een aantal sollicitaties doen , en dat kan zijn gerichte sollicitaties nav een advertentie, open sollicitaties en inschrijven bij een uitzendbureau.
Het aantal sollicitaties kan per gemeente en zelfs per werkzoekende schelen. Iemand van 25 zal meestal meer sollicitaties moeten doen dan iemand van tegen de 60
anneliez