Hoe geef ik een goede tupperware homeparty ?

Heefft er iemand nuttige tips voor een beginnende consulent(e) ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Het is niet makkelijk vandaag de dag om nog tupperware producten aan de man te brengen. Als je toch hebt besloten het te doen dan heb ik wel wat tips voor je.

Ik ga ervan uit dat je al een afspraak hebt en dat er voldoende deelnemers zijn.

- Ga eerst persoonlijk kennismaken met de persoon die de party organiseert. Als dat klikt dan zal zij onbewust al een goed woordje doen tegenover de gasten.

- Zorg dat je er verzorgd uitziet. Eerste indruk is erg belangrijk bij het gunproces. Ga niet overdreven in een mantelpakje, maar ook niet in je joggingbroek.

- Neem voldoende producten mee. Vrouwen willen graag van alles zien en voelen ;)

- Bedenk een leuk spelletje tussendoor, dat breekt de avond en bovendien brengt het de avond tot een hoogtepunt. Je zou iets kunnen verloten. Doe dat niet met een lullig goedkoop dingetje maar gebruik daarvoor iets nieuws, iets waardevols.

- Als mensen klachten hebben, neem ze serieus. Ga niet het product verdedigen. Als je niet direct een antwoord weet, vraag het telefoonnummer en kom er later op terug.

- Natuurlijk moet je kennis van de producten hebben, maar het is veel belangrijker, hoe je erover vertelt. Zeg niet bij alles dat jij het ook gebruikt, want dat gelooft niemand.

- Praat niet te snel of onduidelijk en ook niet te langdradig. Geen mensen de mogelijkheid vragen te stellen, maar hou de regie in handen.

- Geef mensen niet het gevoel dat ze iets móeten kopen.

- Sluit altijd goed af, door iedereen te bedanken voor hun aanwezigheid en aandacht.

Als je het gevoel hebt dat je hier wat mee kunt dan wens ik je veel succes. Denk je dat het moeilijk wordt, zou ik er misschien niet aan beginnen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tupperware.. bestaat dat nog?

Ik zou zorgen voor een goeie website waarop men online kan bestellen. En vervolgens veel reclame maken op bv prikborden van supermarkten etc. Tupperware party's hebben volgens mij hun beste tijd wel gehad.

Maar er zullen vast gezinnen zijn die nog oude aankopen hebben en misschien willen bijbestellen?

SUCCES!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar een tip: niet doen.
Deze verkoopmethode is niet meer van deze tijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel een tip voor je!
Praten alsof je zonder tupperware geen doel meer in je leven hebt!
Probeer dat over te brengen aan je eventuele kopers en je zit goed;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behale alle tips van Loenie krijg je er de volgende nog bij van deze ex-consulente..:

Wees nooit te gretig..laat niet merken dat je een verkoop nodig hebt en durf ook eens een party wat minder te draaien... dan komt het die avond puur op klantenbinding aan en dat levert op den duur vaak meer op..En lever ALTIJD je producten zelf af...
Mond op mond reclame is je beste reclame!

En maak eens een gerechtje... ik bakte geregeld een brood met deeg uit de deegkom ( bestaat die nog?) of een shake...
Heb ook wel eens een strooibus gevuld met hagelslag en die zomaar weggegeven..
Of een broodtrommel met sandwiches.. een kaasdoos met kaas...

Speel in op de behoeften: is de gastvrouw bijv zwanger zorg dan voor extra handige hulpjes voor bijv. na de geboorte en natuurlijk het speelgoed van Tupperware...

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trek je niets aan van die lullige opmerkingen! Tupperware gaat met zijn tijd mee en is nog steeds erg gewild!! Het is inderdaad leuk als je iets kunt demonstreren met koken/ bakken. Daarnaast verkoopt Tupperware zichzelf wel. Zorg inderdaad dat je genoeg bij je hebt, iedereen wil altijd alles vastpakken. Blijf gewoon jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Maar een tip: niet doen.
Deze verkoopmethode is niet meer van deze tijd!)

Het is juist nu van deze tijd. De tupperware party,s zijn weer helemaal terug, vooral bij de jongeren.

De mensen zijn nu erg druk, vaak geen tijd om gezond te koken. Moet allemaal snel en deze mensen zien het gemak van Tupperware. Op een makkelijke en snelle manier lekkere gerechten klaar maken.

Op deze manier scheelt het hun ook in de portomonee. Ze kopen niet gauw van die dure kant-en-klaar maaltijden of afhaal maaltijden.

Door de crisis hebben de mensen niet genoeg geld om goedkoop keukenspullen te kopen. Ze willen kwaliteit en zijn bereid om er meer voor te betalen. Tupperware koop je 1 keer en heb je levenslang garantie. Ben je dus toch nog goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tupperware is prima "spul" het blijft netjes en gaat een leven lang mee ( lees dus... legvenslange garantie is maar 20 jaar volgens de wet ) maar....

..een jaar of 20 geleden wat het echt helemaal hot omdat er gewoon in de winkel geen goede producten werden verkocht om iets vers/ reukloos en handig en makkelijk op te bergen.
tTegenwoordig liggen bijvoorbeeld bij de Action al het nodige leuke opbergspul wat bijna net zo goed is en bijna niets kost..
Dus waarom duur doen waar je een leven lang mee "moet"doen terwijl je nu elk jaar een andere kleur kunt kopen omdat het zo ontzetten goedkoop is en net zo goed werkt.
Daarom lopen de parties helaas niet meer, ook al praat je als brugman, en doe je leuke spelletjes, en zie je er goed en verzorgt uit. Ik denk gewoon niet dat het veel zin meer heeft helaas.
Toch heel veel sterkte en ik hoop dat ik het mis heb voor je.