Welk salaris mag ik vragen?

Met een beetje geluk wordt ik aangenomen bij Expert als Verkoper binnendienst en daarbij ga ik ook af en toe naar de klant om audio/video installaties aan te sluiten en op te hangen. Ook ga ik mij bezig houden met reparaties aan PC's e.d.
Nu heb ik 11 jaar werkervaring als buitendienstmonteur kantoormachines en installaties van internet en telefonie.
Opleiding in de ICT gehad.

Mijn vraag is: Welk bruto of netto salaris kan ik vragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haarlem, Dieren of Rheden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen van allen

Het beste antwoord

Bij grotere ondernemingen zoals Expert zal er denk ik een functie-staffel zijn. Binnen deze bandbreedte wordt het salaris vastgesteld. Ik zou er zelf niet over beginnen in een eerste gesprek. Bij vervolggesprekken komt dit aan bod en kun je aangeven wat je pluspunten zijn en waarom je een hogere/lagere vergoeding vraagt voor de inzet van je werk. Gevoelsmatig zou ik denken aan een bruto-salaris van € 2400 tot € 2600 per maand op basis van 40 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om te beginnen, hoop ik dat je de baan krijgt. Ik weet niet of daar een CAO voor bestaat en of er eventueel bonussen worden gegeven voor de zaken die je verkoopt. Ervaring in de branche heb je al, dus ik zou uitgaan van zo'n 2500 euro per maand. Maar misschien wordt jou meegedeeld, dit wordt je salaris en is daarmee de kous (voorlopig) af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen zorg eerst dat de keus op jou valt.
En hun zullen best met een voorstel komen.
Ik weet niet hoe je kanzen op dit moment op arbeidsmarkt liggen,maar pak deze kans als het werk je bevalt.
Zodra jij jezelf bewezen hebt kun je altijd zelf nog wat eisen stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Expert:

"Naast een prima salaris met uitstekende arbeidsvoorwaarden geven we je de kans om door te groeien. We bieden je diverse opleidingsmogelijkheden, zodat je een expert kunt worden in je vakgebied. Maar het allerbelangrijkste is dat je bij ons een goede werksfeer vindt, waar je je snel thuis zult voelen. "

Dat klinkt toch goed?

Je kunt geen salaris "vragen".
Voor je het weet vindt men je te duur.
Ik zou maar afwachten wat er voor staat, voor die functie.