Ik wil een vierde persoon bij een re-integratie gesprek uitnodigen, hoe doe ik dit?

Mijn werkgever heeft, ondanks aangeven van mij dat ik het niet prettig vind, een nieuwe, mij onbekende, teamleider aangesteld om een re-integratie gesprek te voeren en een plan van aanpak op te stellen. Volgens arbo arts, mijn persoonlijke behandelaar, en mij zelf ben ik in staat om mijn eigen functie weer op te pakken echter mijn werkgever slaat in het geheel het 1e spoor over en gaat direct over naar het 2e spoor. In het 1e gesprek werd ik volledig overdondert en was ik behoorlijk van de kaart omdat er met niet mis te verstane woorden werd duidelijk gemaakt dat ik niet meer welkom was binnen het bedrijf en er werd mij aangeboden om middels jobcoaching een andere werkgever te zoeken. Ik heb zelf inmiddels aangegeven niet akkoord te gaan met het plan van aanpak. Ik ben van mening dat het 1e spoor moet worden ingezet.
Aanstaande donderdag heb ik opnieuw een gesprek met mijn werkgever en teamleider, ik zie hier erg tegen op. Ik heb vernomen dat ik, wanneer ik niet alleen naar het gesprek wil gaan, ik toestemming aan mijn werkgever moet vragen of ik iemand mag uitnodigen om het gesprek bij te wonen.
Ik weet niet hoe ik dit moet doen, ik weet niet of ik de persoon die ik graag bij het gesprek wil hebben met naam en toenaam moet benoemen.

Groetjes van een onzekere

Toegevoegd na 2 dagen:
Beste reactie gevers, ik wil jullie allen hartelijk danken voor de adviezen, deze heb ik toegepast met als resultaat dat mijn werkgever en ik overeengekomen zijn en daar ben ik erg blij om.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Je hebt ten alle tijden het recht een vierde persoon erbij te halen.
Dit in verband met het feit dat je emotioneel nog wel eens dingen zou kunnen zeggen waar je later spijt van hebt.
Deze persoon kan jou dan ondersteunen.
Geef dit wel van te voren aan .
Denk eraan het is jou toekomst en daar moet je alles voor doen.
Succes ermee.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja zij zijn met twee dan vind ik wel zo eerlijk want zij hebben ervoor geleerd en jij bent maar een leek.
Zij weten precies in welke hoek ze jou moeten krijgen dus versterking is gewenst liefst iemand die verstand van zaken heeft.
11 jaar geleden
j5m
11 jaar geleden
Persoonlijk denk ik van niet.
Zij hebben hier toch geen boodschap aan.
Behalve als het iemand van de vakbond is maar deze personen melden zich zelf aan in een brief want zij behartigen jou belangen tenslotte.
En dan hoef jezelf nog niet eens wat te zeggen als je dat niet wil.
Maar ik zou het wel doorgeven dat je iemand meeneemt naar het gesprek.
Dan weten zij ook dat jij op je hoede bent en zij zullen dan zeker op hun hoede zijn.
En niet vergeten een verslag te vragen van dit gesprek en niets ondertekenen zolang je twijfelt. Maar gewoon doen het is jou baan en jou toekomst.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Veel succes.

Andere antwoorden (2)

Wat een vervelende situatie en ik begrijp dat het je onzeker maakt. Je zou in zo'n geval aan je Arbo kunnen vragen of er een Company counseler is. Mooi woord voor een bedrijfsmaatschappelijk werker. Hij/zij kan als mediator bij een dergelijk gesprek aanwezig zijn. Dat geeft jou mss een steuntje in de rug.

Heel veel sterkte en suc6!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord komt waarschijnlijk te laat, omdat ik uit je uitleg opmaak dat je vandaag het gesprek had. Ik hoop dat dit goed is verlopen.
Mijn reactie is niet zozeer een antwoord op je vraag, maar meer een advies. Als blijkt dat je werkgever een ander standpunt blijft innemen dan jijzelf en de arbo-arts zou ik willen adviseren om bij het UWV een zgn. Deskundigenoordeel aan te vragen. Een arbeodsdeskundige en misschien ook een verzekeringsarts van het UWV zullen dan bekijken hoe het staat met de reintegratie en of jij wel of niet kunt terugkeren in je eigen functie. Een aanvraagformulier kan je downloaden via de internetsite van het UWV, www.uwv.nl
Heel veel succes!