Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een (woorden) boek over ''bedrijfsjargon'' ?

Als ik naar vacatures kijk of met mensen over hun werk praat komen er allerlei begrippen als operations, auditers, sales, frontoffice etc. voorbij waarvan ik de betekenis niet ken. Is er een boek op de markt waar die begrippen worden uitgelegd? Een woordenboek of een studentenboek bedrijfskunde o.i.d.? Ik heb al gezocht maar kon niets concreets vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt daarvoor het beste een Engels woordenboek raadplegen. Nogal wat Internationale bedrijven gebruiken Engelstalige functiebenamingen. De verkoopafdeling wordt met 'sales', kantoorpersoneel dat contacten met klanten heeft vormt de 'frontoffice' (in tegenstelling tot de backoffice), de machinebediende wordt 'employee operations', het hoofd personeelszaken is tot HR-manager (human resources) gebombardeerd en de hoogste baas wil tegenwoordig als CEO bekend staan (chief executive officer). De Engelse ziekte heeft hard toegeslagen.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding