Is er een (woorden) boek over ''bedrijfsjargon'' ?

Als ik naar vacatures kijk of met mensen over hun werk praat komen er allerlei begrippen als operations, auditers, sales, frontoffice etc. voorbij waarvan ik de betekenis niet ken. Is er een boek op de markt waar die begrippen worden uitgelegd? Een woordenboek of een studentenboek bedrijfskunde o.i.d.? Ik heb al gezocht maar kon niets concreets vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je kunt daarvoor het beste een Engels woordenboek raadplegen. Nogal wat Internationale bedrijven gebruiken Engelstalige functiebenamingen. De verkoopafdeling wordt met 'sales', kantoorpersoneel dat contacten met klanten heeft vormt de 'frontoffice' (in tegenstelling tot de backoffice), de machinebediende wordt 'employee operations', het hoofd personeelszaken is tot HR-manager (human resources) gebombardeerd en de hoogste baas wil tegenwoordig als CEO bekend staan (chief executive officer). De Engelse ziekte heeft hard toegeslagen.
Computoon