hoe vaak mag ik oproepdienst "draaien"?

Ik ben werkzaam bij een elektrotechnisch bedrijf, die valt in de CAO klein-metaal.
Van mijn baas moet ik 2 van de 4 weken storingsdienst "draaien". 2 Weken op, 2 weken af dus.
Het gaat hierbij om non-stop diensten. Ook weekend en nacht dus.
Vergoeding hiervoor is nog geen 60 euro per week.
Mag dit?
In de CAO kan ik het niet terugvinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Volgens mij staat er iets over in het arbeidstijdenbesluit. Als je dienst hebt waarbij de kans dat je opgeroepen wordt zeer klein is (consignatiedienst) dan zijn de regels ruimer dan een dienst waarbij de kans reeël is dat je opgeroepen wordt (bereikbaarheidsdienst). De regelgeving hiervoor is veel strikter, ik geloof max 48 uur aaneengesloten en na een oproep mag je later beginnen oid