Hoe kan ik als ZZP-er na een 3-jarig tijdelijk contract toch bij ex-werkgever aan de slag?

op 1 februari a.s. loopt mijn tijdelijk contract van totaal 3 jaar af. Mijn werkgever wil mij na 1 februari inhuren als ZZP-er voor een andere rol dan mijn huidige functie. Ik hoor daar tegenstijdige verhalen over. Mijn vraag is of dit op een of andere manier toch mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw derde 1 jarig contract, of jouw eerste 3 jarige contract?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Houd er rekening mee dat je als zzper minimaal. 3 gelijkwaardige klanten per jaar moet hebben anders erkent de belasting je niet als bedrijf en moet je veel
Belasting gaan betalen.
Dus je kan niet alleen voor je baas werken

Antwoorden (1)

Het is niet mogelijk na 3 tijdelijke contracten vrijwel direct na niet verlengen derde contract als zzp er bij hetzelfde bedrijf werkzaam te zijn, zonder dat daar een vaste aanstelling tegenover staat. Er is wel een manier om dit op legale wijze te omzeilen.
Je moet hiervoor wel op je werkgever kunnen vertrouwen, anders sta je met lege handen (zonder uitkering hierna). Je kunt ervoor kiezen, voor 1 januari je ontslag te nemen, dus op 1 februari op eigen verzoek ontslag krijgen. Als je dat doet en je werkgever werkt hieraan mee, dan kun je na 3 weken weer bij hetzelfde bedrijf gaan werken. Met opnieuw een eerste contract, maar dan als ZZP er.