kan een werkgever iemand met een groot parttime contract verplichten, meer weekenden te werken dan iemand met een klein contract?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, als het tijdsevenredig gebeurt wel.

Stel dat iemand met een fulltime contract 26 weekends moet werken. Dan is het 'eerlijk' dat wanneer iemand met een 50% parttime contract 13 weekends (uitgedrukt in uren) moet werken. Dan is de verhouding namelijk precies gelijk. En iemand met een 25% parttime contract 6,5 weekend (uitgedrukt in uren.)

Kortom, gelijke monniken, gelijke kappen.
Computoon