Wat kan ik vragen als uurtarief, als gastouder?

Wat kan ik vragen als uurtarief als gastouder zijnde. En is dit dan netto of bruto? En dan per kindje. Dus als een ouder 2 kindjes brengt, reken ik dan een dubbele uurprijs? Weet iemand hoe dat werkt?

Toegevoegd na 46 minuten:
Als ik mijzelf aanmeld bij de belastingdienst als zelfstandig ondernemer, Dan krijgen de ouders wel vergoeding van de belastingdienst neem ik aan? Of moet ik dan evengoed bij een gastouderbureau aangesloten zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Dat ligt er aan of je het officieel doet,
met diploma’s en via een bureau.
Of dat je het als oppas doet en zwart.

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/ouderschap-opvoeding/normaal-uurtarief-geregistreeerde-gastouder-21.286894

Hier worden bedragen genoemd tussen 3,50 en 10 euro.
http://forum.viva.nl/forum/Kinderen/Gebruikelijk_uurtarief_gastouder/list_messages/100741

Voor de officiele gastouderopvang wordt het bedrag volgend jaar € 5,17.
Dit was € 5,09.
Mijn schoondochter heeft diploma's en werkt via een bureau en krijgt 5 euro.
En alleen als de kinderen daadwerkelijk gebracht worden...........
Er is geen vast tarief per week of maand.

http://www.kinderopvangtotaal.nl/Kinderdagverblijven/Actueel/2012/8/Uurtarieven-2013-alvast-bekend-gemaakt-KIND1063244W/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
@momopoyol: De genoemde tarieven zijn van 2012 en 2013 – het bericht / de linformatie was van 2012 Het voorlopig vastgesteld tarief voor gastouderopvang 2014 is €5,37
http://www.kinderopvangtotaal.nl/Management/Actueel/2013/6/Uurtarieven-kinderopvang-in-2014-geindexeerd-1280307W/
Er zijn nog genoeg ouders die het zonder officieel bureau doen, dus via een zelfstandige gastouder/oppas.

In het ene geval [gastouder] is er sprake van meerdere kinderen van verschillende ouders in het huis van de gastouder. In het andere geval [oppas] vaak meerdere kinderen meestal bij de ouders thuis.

Als beginnende gastouder kun je je klantenkring opbouwen door bij de school van je eigen kinderen [indien van toepassing] reclame te maken/flyeren/via de juf en een goede manier is dan om met een lager tarief te beginnen dan de concurrentie.
Dat is dus een manier van een plaats veroveren. In deze 'crisis'-tijden is het lastig om te groeien en als je dus met een aantrekkelijk tarief start...

Als de ouders echter voor een oppas kiezen, dan is het geen prijs per kind, maar een uurprijs. Ook daarin zijn toch wel verschillen, maar als er sprake is van naschoolse opvang, ophalen uit school en tot [een van] de ouders thuis zijn, dan wordt er vaak een bedrag afgesproken per week, vaak maandag, dinsdag en donderdag na schooltijd tot 18.00 uur of iets later.

ANTWOORD op je vraag is : je kunt alles vragen wat je wilt, maar kijk je naar wat er officieel aan prijzen gehanteerd wordt, wordt het toch zwaar of erg druk.

Als gastouder proberen het verschil te maken en dus genoeg kindjes krijgen om op te passen is lastig genoeg, daarom is het wel handig om op te vallen door meer te bieden aan werkende ouders, zoals *koken en eten* ~ ouders halen hun kinderen op die dan zo naar bed kunnen.

Ook door de oppas wordt dit al gedaan, dus dat is voor de gastouder zeker een plus.

Prijzen als €10 per kind zijn hoog, maar als je DAARONDER gaat zitten MET EXTRA'S als 'koken en eten' dan zal je wel een betere kans maken dan de standaard gastouder.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Je schreef:
Er zijn nog genoeg ouders die het zonder officieel bureau doen, dus via een zelfstandige gastouder/oppas. Deze ouders zien dus af van kinderopvangtoeslag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, omdat het lastig is een goede te vinden en ze dus een oppas namen [konden het ook missen hoor].