Verdien ik meer met een bijbaan als ik een diploma heb?

Ik heb pas mijn HBO diploma behaald.

Stel ik zoek een tijdelijke baan (32tot40uur) bijvoorbeeld als verkoopmedewerker in een winkel. Verdien ik dan meer dan als ik mijn HBO diploma niet zou hebben?

Ik snap dat je geen HBO opleiding nodig hebt om te kunnen werken als verkoopmedewerker en mijn opleiding heeft ook niks met detailhandel te maken, maar toch vraag ik me af of je dan meer verdient dan een collega die geen/MBO diploma heeft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Nee. En in de economische crisis helemaal niet. Voor jou geen 10 maar 100 andere sollicitanten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Wordt er voor de functie HBO gevraagd, zal deze ook als zodanig uitbetaald worden. Dat is denk ik niet het geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt! Zou ook beetje raar zijn toch? Ik bedoel, ik kan het proberen, maar als ik met een HBO diploma in de schoonmaak ga werken, kan ik inderdaad 100,- per uur vragen. Zoals Chris1978nl al zei.. Voor jou geen 10 maar 100 anderen is dan ook echt van toepassing. Mocht je meer willen verdienen met je baan d.m.v. papieren, dan zal je een baan uit moeten zoeken wat alleen kan met jou papieren.
kierkegaard47
10 jaar geleden
Eens met deze reactie. Je moet kijken naar je meerwaarde voor de werkgever. En als die simpel een verkoopmedewerker zoeken, wat is dan voor de werkgever de meerwaarde van jouw HBO diploma ? Vermoedelijk geen -- dus zal hij hoogstwaarschijnlijk niet bereid zijn je meer te betalen. De meerwaarde van je HBO diploma komt pas tot z'n recht als je een baan kunt vinden waarvoor het ook echt verschil maakt of je een HBO diploma hebt (dus bv. waarvoor "HBO denknuveau" nodig is, wat dat dan ook precies mag betekenen), of die je zonder HBO diploma al helemaal niet kunt doen omdat je simpelweg noodzakelijke kennis mist.