hoe heet degene die je eten breng bij roomservice in een hotel?

Als je roomservice hebt gebeld en iets hebt besteld wie komt het dan brengen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jan, Chris, Anne, Eva, maar net hoe die serveerster/bediende heet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bert, Henk, Albert
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar nu weer serieus. Ik denk gewoon iets van roomservice bediende of medewerker.

Het beste antwoord

Dat is een kelner die een goede opleiding gehad heeft. In de vier- en vijfsterrenhotels rennen kelners dag en nacht de trappen op en neer, met een keurig gedekt dienblad op de toppen van hun gestrekte vingers. ,,Als u om drie uur 's nachts trek krijgt in verse kreeft met champagne, dan zullen wij die voor u verzorgen. Het zijn dus geen leerlingen of piccolo's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Medewerker roomservice, oftewel: roomservice-medewerker.
Amadea
10 jaar geleden
Het verzorgen van roomservice is één van de taken van een piccolo.