ik werk in een hotel, mijn werkgever heeft vandaag beslist dat mijn vrije dagen vanaf volgende week veranderen. Kan dat zomaar?

Toegevoegd na 30 minuten:
in mijn contract staat onder artikel 4 38u in 5dagen stelsel en ook rust op donderdag en zaterdag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je krijgt een ander rooster?

Antwoorden (1)

In de Horeca gelden andere werktijden dan in het bedrijfsleven. Als je gaat werken in de horeca moet je je daar wel bewust van zijn. Het kan zo maar zijn dat, inderdaad, de schema's af en toe wisselen om alle personeelsleden wisselende vrije tijd te geven.
Soms is dit lekker, dat je in het weekend vrij bent, maar het kan ook soms zuur zijn, dat jij moet werken als (bijvoorbeeld) je vrienden vrij zijn.
Als de personeelsleden er onderling niet uit komen wie wanneer moet werken, dan kan de werkgever de knoop doorhakken en een schema opstellen.