Is het discriminatie om een sollicitant voor representatieve functie af te wijzen wegens zichtbare tattoos?

Het is niet aan de orde momenteel, ik was gewoon benieuwd hoe dat precies zit.

12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzichtelijke tattoo's zijn niet representatief en als ik werkgever zijn zijn en die tattoo's zouden zichtbaar zijn, dan kwam je er bij mij nooit in, hoe goed je dan ook bent. Kun je het echter bedekken, zodat het voor niemand zichtbaar is, dan zou het geen probleem voor me zijn.

Het beste antwoord

Check de site www.judex.nl en zoek op discriminatie en sollicitatie. Hier kun je vinden wat men verstaat onder discriminatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zelf vind ik discriminatie niet altijd een slechte zaak. Soms past iemand gewoonweg niet binnen een bedrijf. Het zou een lachertje zijn als een vrouw in burka binnen de pvv een functie zou hebben, niet waar?

Persoonlijk vind ik het ook aan de tatoeage in kwestie liggen. Is deze choquerend of religieus (hakenkruis, duivel etc.), of is het een klein symbooltje?

Nu wat feiten:
Wat is discriminatie? 'het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden.'

Maar is het onrechtmatig? Dat heb ik niet kunnen vinden. En persoonlijk denk ik het niet. Een bedrijf heeft namelijk het recht om kleding-voorschiften voor te schrijven. Ook mogen (bijvoorbeeld) conducteurs geen religieuze kettinkjes dragen. Ik denk dus dat het niet om onrechtmatig onderscheid maken valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je hebt een bedrijf waar iedereen een tattoo heeft. Ik kom solliciteren naar een representatieve functie, ik heb geen tattoos.
Dan ben ik letterlijk genomen, niet representatief voor het bedrijf, want ik ben anders.
Dus dan is het eiegnlijk logisch dat ze , iemand anders met zelfde competenties als ik, maar met tattoo op die plaats willen, want die is wel representatief.
het is dus maar naar welke kant van de medaille je kijkt.
Ik vind het geen discriminatie, kan hooguit balen, als het verder een leuke functie was, dat ik niet ben aangenomen.
anneliez
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
iets om over na te denken, dank je!