Ik ben in oktober 18 jaar, krijg ik dan wel gewoon studiefinanciering terwijl ik mijn school nog niet hoef te betalen?

Ik ben 11 oktober 18 jaar geworden. Ik heb al studiefinanciering aangevraagd, en hoef pas vanaf volgend schooljaar mijn lesgeld te betalen. Krijg ik dan wel voor dit schooljaar mijn studiefinanciering vanaf januari?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, ook als je nog geen schoolgeld betaald heb je recht op studiefinanciering. De basisbeurs is ook bedoeld voor levensonderhoud en boeken en andere leermiddelen. Omdat je ouders geen kinderbijslag meer ontvangen, heb jij recht op de basisbeurs.