Wanneer mag mijn leidinggevende mijn contract beëindigen?

Mijn derde jaarcontract (bepaalde tijd) eindigt op 1 december dit jaar. In mijn contract staat niets over een opzegtermijn.

Per wanneer mag mijn leidinggevende besluiten om mijn contract te beëindigen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is netjes wanneer hij zegt dat er geen nieuw contract zal komen. Maar als er niets over opzegging in staat, eindigt het automatisch (= van rechtswege) op 1 december, daar hoeft niemand iets voor te doen. Advies: vraag of je mag blijven na 1 december.. Zo ja, dan heb je een contract voor onbepaalde tijd op dat moment. Zo nee, dan houdt het helaas op.
Computoon
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Als er een CAO van toepassing is, kan daarin staan dat er nog een of meer arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd kunnen volgen. Maar dat stond nietin de vraag
ronron1212
10 jaar geleden
Wettelijk is drie keer
Computoon
10 jaar geleden
Het is van 3/4 dwingend recht. Afwijking bij cao is toegestaan (BW 7:668a, lid 5)
ronron1212
10 jaar geleden
Dat kan alleen maar minder contracten zijn en nooit meer dan 3.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het voorlopig nog niet vragen en even afwachten als je je nieuwe rooster krijgt of je dan ingedeeld bent na 1 dec.
ronron1212
10 jaar geleden
Waarom Maria16?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zal niet de eerste werkgever zijn die vergeet dat het contract afloopt.
Computoon
10 jaar geleden
Ronron: in de horeca-CAO geldt pas vanaf 01-01-2014 de bekende standaardregeling. Het heeft heel wat lobbywerk van een van de vakcentrales gekost om dit te bereiken. Op dit moment geldt in die sector nog dat iemand pas vast heeft op een vast contract op het moment dat het zevende contract afgesloten wordt of wanneer er twee of meer contracten zijn afgesloten die gezamenlijk betrekking hebben op een aaneengesloten periode van vijf jaar of langer. Dat is dus een aanzienlijk slechtere regeling dan de wettelijke standaardregeling.

Andere antwoorden (1)

Staat er in het contract iets over opzegtermijn (voor beide kanten)? Zo ja geldt die tijd (meestal 1 maand van te voren) zo niet zie het antwoord van de vorige....jammer maar helaas