Stel je hebt een goed idee waar een bedrijf miljoenen extra per jaar mee kan verdienen. Wat is een redelijke vergoeding (percentage) voor dat idee?

Stel je hebt een goed idee waar een (al groot) bedrijf (op niet al te lange termijn) miljoenen extra per jaar mee kan verdienen door een nieuwe bedrijfstak op te richten. Wat is een redelijke vergoeding (percentage van de winst van die nieuwe bedrijfstak) voor dat idee? En voor hoeveel jaar? Als je dat idee aan het bedrijf geeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Als het echt uniek is kan u daar best een patent op nemen want de kans is groot dat men u idee niet leuk vindt maar het achteraf toch zal uitbrengen.
Op die manier zijn ze verplicht uw idee af te kopen als ze er iets willen mee doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weinig bedrijven zullen geld bieden als je je idee niet tot in detail uitlegt. Als je het uitlegt, en het niet beschermd hebt, ben je je idee mogelijk kwijt. Beschermen kost daarentegen weer een boel geld... Je zult ook moeten onderzoeken of je idee al niet eerder is bedacht en beschermd...
Als ze een nieuwe bedrijfstak moeten oprichten, en het is een goed idee (ondersteund met een goed businessplan) kun je naar de bank gaan, financiering vragen en zelf een bedrijf oprichten: dan stop je al die miljoenen in je eigen zak :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan ,om je idee te beschermen ,contact opnemen met
www.syntens.nl dat is een instelling van de staat die in samenwerking met de kamer van koophandel juist voor gevallen zoals dat van jou zijn opgericht.
zij begeleiden je met alles en kunnen zelfs subsidies voor je regelen die de ontwikkeling van jouw idee tot leven kunnen
wekken ook zullen ze patenten/octrooien samenstellen zodat niemand er met jou idee vandoor kan gaan.
tno is ook een onderdeel van het geheel en kan je bijstaan in het ontwikkelen en uitvoeren van je idee.
omdat het allemaal is opgezet in opdracht van de staat zijn deze instellingen niet op winst maken gebaseerd en zullen dus geen claim maken op winstdeling oid.