kan mijn werkgever mij verplichten om te werken nadat mijn contract is afgelopen?

Of vervanging laten zoeken. Er word gewerkt met een planning die 3 week vooruit loopt. Ik was al ingepland maar wou niet verder bij deze werkgever. En heb het contract wat hij me aanbood dus niet ondertekend. Maar ik sta nog wel ingepland. Moet ik werken. Of ben ik verplicht om vervanging te zoeken of geen van beide?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ze kunnen wel 5 jaar vooruit plannen, maar dat verplicht jou tot niets. Je hebt geen contract om dan te werken en dus hoef je ook niet te werken. Wil je niet, ga je niet. Ik zou sowieso niet werken zonder dat je een contract hebt. Het kan nog zomaar zijn dat je nog een poot proberen uit te draaien met 3 weken ook (bij supermarkten zie ik het niet zo vaak, maar er zijn toch zat mensen die op deze manier nog even genaaid zijn).