Hoe ga je het beste om met een zeer autoritaire/ wispelturige leidinggevende?

Hierdoor minder plezier in m'n werk. Zonder meteen te willen opstappen wil ik eerst kijken hoe ik er beter mee kan omgaan (leerpunt). Ga alleen wel met tegenzin naar m'n werk. Sinds een paar weken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
tikrit
12 jaar geleden
Het is vaak de onzekerheid en stress van de leidinggevende, die hij op jou afreageert, heel vervelend!
Je moet er proberen boven te staan.
Maak er eens een spelletje van : Probeer een week lang te denken dat deze persoon ontzettend aardig is, lach hem vriendelijk toe, maak een grapje en kijk eens wat de reactie is.
Hij ziet in jouw lichaamstaal jouw tegenzin en dat moet je zien te voorkomen. Sterkte

Het beste antwoord

Dat is erg vervelend om met tegenzin naar je werk te gaan !
Maar er is altijd rede voor gedrag. Probeer er achter te komen wat de rede van het gedrag van je leidinggevende is door (slimme) vragen te stellen. Die beginnen altijd met wie, wat, waar, waarom, wie. Dit Zijn open vragen die je niet zo makkelijk met ja of nee kunt afdoen. En zijn in een 1 op1 gesprek zeer doel treffend en laten de tegen partij hard werken om ze te beantwoorden
Misschien krijg je zelfs begrip door dat je intresse toonde. Iemand moet de eerste stap zetten je hebt alles te winnen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat zou Yodi zeggen ;) ? In theorie laat je alles glimlachend langs je heen gaan\over je heen komen. Dat is een moeilijke opgave. Het gaat niet om een strijd met je leidinggevende, maar om de strijd die jij met jezelf gaat voeren. Iemand anders kun je niet veranderen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, Je bedoelt Yoda ;-) en die zou het eerder zo zeggen: Langs je heengaan / over je heen komen laat je alles glimlachend in theorie. Moeilijke opgave dat is.
Strijd met leidinggevende het niet omgaat, maar voeren de strijdt met jezelf. Niet veranderen iemand anders kun je….
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Van Yodi/Yoda heb ik nog nooit gehoord, maar de benadering is helemaal juist (weet ik uit ervaring). Ooit kreeg ik een nieuwe baas, die geen inspraak duldde en "het allemaal beter wist". Onder het motto "je kan het krijgen zoals je het wilt hebben", heb ik toen ieder besluit/probleem/dilemma dat ik in mijn werk tegenkwam aan hem voorgelegd. Gevolg was dat hij zijn werk niet meer aankon omdat hij steeds verzandde in details én dat hij erop aanstuurde dat ik zelfstandiger ging werken. Via een omweg had ik dus mijn doel bereikt!
Zet terugkerende moeilijke situaties om in een striptekening of beeldverhaal. Vang de essentie van wat er gebeurde in drie plaatjes. Als je dat als een sport op kunt vatten, zul je zien dat je juist uit gaat kijken naar datgene waar je je eerst aan ergerde, omdat het stof oplevert voor een nieuwe aflevering.
Helemaal leuk als jullie een soort nieuwskrant uitgeven voor je eigen bedrijf en je kunt ze daar publiceren.
Je zult merken: je leidinggevende kan naar jouw smaak niet autoritair of wispelturig genoeg doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelijk de kop indrukken we moeten tenslotte allemaal te werk voor ons geld ook hij/zij . Laat zien wie je bent en doe gewoon je werk dan komt het wel goed