Bestaan er functies bij de politie waarbij je fysieke gesteldheid geen rol speelt?

Zie titel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aanvulling: en leeftijd
Poet
10 jaar geleden
Je zult toch 18 moeten zijn

Het beste antwoord

Ca. een derde van de 62.000 politiemedewerkers werkt in een zogeheten niet-executieve functie. Zij dragen geen uniform, mogen geen bekeuringen uitschrijven etc. Denk aan ICT-ers, gebouwbeheerders, secretaresses, boekhouders, archivarissen, personeelsadviseurs, postkamermedewerkers, chauffeurs voor de korpsleiding en nog tientallen andere functies. Aan hen worden fysiek geen andere eisen gesteld dan bij een doorsnee particulier bedrijf.
Er is wel elke twee jaar een (vrijwillige) medische keuring voor die groep, maar dat is om hen te kunnen adviseren m.b.t. voeding, sport en gezondheid en zo. Heeft geen enkele arbeidsrechtelijke relatie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn vacatures voor die functies op politiewebsites te vinden of moet je bij bijv uitzendbureaus zijn?
teusvh
10 jaar geleden
Kijk eens op deze website, daar staan alle vacatures van de politie.
https://www.kombijdepolitie.nl/vacatures/Pages/AndereVacatures.aspx/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op bovenstaande site staat ook hoe de sollicitatie procedure in zijn werk gaat. Daar kun je ook lezen dat je een medische keuring dient te ondergaan.

Andere antwoorden (1)

Ja, die bestaan. Bij een korps in Brabant werkt Os een meisje dat blind is. Ook werkt er iemand die in een rolstoel zit. Beiden hebben administratieve functies.