Wat gebeurt er na 3 tijdelijke arbeidscontracten als ik intern solliciteer naar een hogere functie?

Momenteel zit ik in mijn 2e tijdelijke arbeidscontract verlenging. Bij dezelfde organisatie in dezelfde binnendienst functie. Ik begon met een 1-jaarcontract, daarna 3 maanden en nu zit ik in mijn laatste contractverlenging met de duur van 1 maand. Telkens korter dus. Mijn huidige functie wordt opgeheven. Intern solliciteer ik naar een compleet andere (hogere) buitendienst functie. Ik ben benieuwd waar ik voor sta en vooral waar ik recht op heb. Wie kan mij adviseren?
1. Een nieuw contractvoorstel, mag dit?
2. Eerst 3 maanden eruit? Komt mijzelf en het werk namelijk niet ten goede.
3. Een vast dienstverband (zie ik niet snel gebeuren i.v.m. huidig klimaat).

Graag uw advies ter voorbereiding.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

dan begint er een nieuw contract nummer 1
Een andere functie is geen opvolgend werkgeverschap
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij zelfde werkgever is er gewoon voortzetting , aan het einde bepaalde periode moet je of er drie maanden uit ( straks 6 ) en dan weer op nieuw mogelijk straks max 2 jaar . Of in vaste dienst . Bij heel bijzondere gevallen inval voor ziek persoon , of ? Maar daar begeeft je werkgever zich op glad ijs . Er mag trouwens na dat dienstverband van 3 jaar , ( en die 3 maanden ) bij op nieuw in dienst GEEN proeftijd meer gelden , dit laatste vergeet men vaak en met dit foutje ben je eigenlijk in vaste dienst . Of het moet een functie zijn , wat door een totaal andere rechts persoon wordt geleid , dus zeg wel de zelfde holding maar andere werk maatschappij , enz maar bij fiscale middeling van bij werkmaatschappij kan het toch weer gezien worden ( door de rechter ) als een schijn constructie en dus niet geldig in deze situatie . Het risico ligt dus bij de werkgever :) .