Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe keer ik terug bij landmacht na eervol ontslag, door toedoen van meerdere ???

Toegevoegd na 5 uur:
als toelichting kan ik het volgende mededelen, mijn kleinzoon is voor 14 dagen in het leger gegaan, maar door gesprekken met het peleton en de dienstdoende sgt over thuis situatie, heeft hij een dipje gekregen , hij kon van de lt 1 klasse 14 dagen op gesprek therapie, dat greep hij met 2 handen aan, terug bij peleton zij de sgt dat hij 14 dagen hele moelijke periode inging en dat hij toch een onvoldoende zal krijgen en dat hij beter ontslag kon nemen ( hoe bedoel je iemand motiveren ) hij zakte nog verder weg en besloot door deze uitspraak er mee te stoppen, ik heb hem weer thuis gehaald en een goed gesprek met hem gehad en daar blijkt uit dat hij toch graag bij de rode baretten wil, dus hij wil weer terug in dienst, maar hoe pak ik nu zoiets aan, want ik heb zelden iemand meegemaakt die zo graag in dienst wil, vandaar dat de majoor hem eervol ontslag heeft gegeven op eigen verzoek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste opa Klaas,
Toch komt het mij voor, dat je kleinzoon niet geschikt is voor de militaire dienst.
Als hij zo graag in dienst had willen blijven had het advies van zijn meerdere in de wind geslagen en zijn kont tegen de krib gegooid.
Het ontbreekt het hem m.i. aan motivatie en doorzettingsvermogen om zich te kunnen handhaven, vooral in hachelijke situaties.
Maar hij zou gewoon opnieuw kunnen solliciteren, maar gezien zijn voorgeschiedenis, zal het wel heel erg moeilijk worden, te worden aangenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als sgt1 (momenteel als instructeur voor kids die ook defensie in willen) kan ik niet anders dan dit antwoord een + te geven.
En opnieuw solliciteren kan altijd, eventueel bij een ander onderdeel. Maar de voor geschiedenis zal meespelen. Vergeet niet dat de sgt op dat moment zeer intensief met je kleinzoon bezig is en dingen ziet die jij als opa niet ziet!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding