Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben onlangs begonnen met een nieuwe stage. mijn stagevergoeding is kleiner dan ik aan reiskosten kwijt ben. Kan dit zomaar?

Ik moet dagelijks 125 km heen en 125 km terug reizen voor mijn werk. Ik ben daardoor veel geld kwijt aan reiskosten. Mijn stagevergoeding is heel karig en ik kom niet in aanmerking voor reiskostenvergoeding. Kan dit zomaar of heb ik in verband met de reiskosten en reistijd/afstand recht op meer onkostenvergoeding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een bedrijf is niet verplicht je een stagevergoeding te geven of je reiskosten te dekken. Hoewel het redelijk gebruikelijk is om een x bedrag uit te keren als vergoeding, gebeurt dit helaas niet in alle gevallen. Ik heb bijvoorbeeld twee keer stage gelopen bij verschillende overheidsinstanties, daar was het recht op een vergoeding vastgelegd. Bij beide stages heb ik dan ook een heel redelijke vergoeding gehad. FNV raadt jeugdigen aan om de geldende CAO binnen de organisatie eens nader te bekijken. Wellicht dat daar het e.e.a vast is gelegd met betrekking tot vergoedingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat mag. maar je kan het wel opgeven bij de belasting, krijg je nog wat terug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stage vergoedingen zijn niet verplicht maar 125 km afstand jammer genoeg heb je zelf voor de stage plek gekozen wel een beetje raar dat het zover uit je gebied ligt succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp dat je het raar vindt, maar ik ben slechthorend en daardoor aangewezen op een werkplek waar men gebarentaal gebruikt. En deze werkplekken zijn helaas schaars. Zodoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, je kunt ook denken: fijn dat ze mij die plaats geven en voor mijn toekomst doe ik dit. Zonder stage geen diploma, zonder diploma geen werk. In mijn tijd kreeg je helemaal geen stagevergoeding!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding