Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn baas mijn ontslaan omdat iemand in mijn familie in de gevangenis zit of beland?

Ik zeg het niet graag maar mijn nonkel heeft feiten rond zeden gepleegd op kleine kinderen is deze week door de rechter verwezen naar de gevangenis.
Maar als mijn baas dit te weten komt mag die mij dan buiten gooien omdat ik familie ben van een pedofiel of gevangene? Ik zal niet de eerste zijn die het meemaakt.
Kan ik hierin in tegenstand gaan moest dit nu gebeuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
649
Poet
10 jaar geleden
Dat mag niet de reden zijn omdat jij toch niet schuldig bent. Ik zou er niets over zeggen. Als ze er over beginnen te praten dan zou ik zeggen dat je het ook een grote stommiteit van hem vindt, Ga hem in ieder geval niet verdedigen tegenover je collega's of baas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In België of Nederland?
Utrecht
10 jaar geleden
Hoeveel Nederlanders hebben het over "mijn nonkel".... ;-))
Castle
10 jaar geleden
Nee dat mag niet zomaar. Op welke wet kan hij zich beroepen? Wat zijn de gevolgen voor je baas door jouw aanwezigheid na het strafblad van je oom?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Nederland bij een paar beroepen en dan moet je denken aan AIVD agent en hooggeplaatste publieke functionarissen zou dat kunnen omdat er dan mensen je zouden kunnen chanteren vanwege je oom
ItisILeClerc
10 jaar geleden
nee, allicht niet
wat is trouwens een nonkel?
Castle
10 jaar geleden
Een nonkel is een oom.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is geen reden voor ontslag. Als men je daarom zou ontslaan, moet je het aanvechten
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding