wat moet je er allemaal voor doen om met dieren in het buitenland te kunnen werken?

ik ben nu 17 jaar en doe een dieropleiding mbo leerjaar 2 niveau 2
nou is mijn vraag wat moet je nog allemaal erbij leren om met dieren in het buitenland te gaan werken en welk niveau je daarvoor nodig hebt en hoeveel jaar dat zal gaan duren bijv. moet ik nog eerst medicijnen gaan studeren anderen talen enz maar of je daar ook weer een aparte opleiding voor moet gaan doen of kan je ook gewoon met een dieropleiding in het buitenland gaan werken in plaats van nog alles anderen opleidingen erbij?

Toegevoegd na 3 minuten:
het liefst zou ik in zuid-Afrika willen gaan werken en dan als dierenarts of iets waarmee je zieke of gewonden wilde dieren mee kan helpen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Poet
10 jaar geleden
Welk land? Welk soort werk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gaat met een MBO 2 opleiding in elk geval geen arts worden. Dat wordt nog even doorstuderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heeft eloines wel een beetje gelijk in. Om dierenarts te worden moet je eerst mbo 3, dan mbo 4 dan waarschijnlijk vakken op VWO niveau halen of het eerste jaar HBO en dan nog een universitaire opleiding. Het kán maar dan ben je wel heel erg laag begonnen. Je talen zijn natuurlijk het belangrijkste!

Antwoorden (1)

Deze vraag is veel te algemeen.
"Iets met dieren", dat kan dierenverzorger zijn, of dierenarts. Dat is nogal een verschil
Maar waar? "ergens in het buitenland".
Je kan overal in Europa gewoon gaan werken. Daar zijn de eisen voor dierenarts bijna overal hetzelfde.
"In Zuid-Afrika". Maar waar? Als je daar wilt werken, zul je een werkvergunning nodig hebben en dat hangt weer af van hoe hard ze jou daar nodig hebben en in welk land en wat je dus precies kan en wilt gaan doen.

Heb je echt ambitie, dan kun je echt het beste voor een dierenartsopleiding gaan,
miminaal HBO nivea.
http://www.studentum.nl/zoeken/hbo-bachelor-dierenopleiding/a118-c491

Maar anders is dit misschien is dit iets voor jou:
Projects Abroad verwelkomt vrijwilligers vanaf 16 jaar bij ons dierenverzorgingsproject in Zuid-Afrika. Het is een unieke ervaring voor dierenliefhebbers die graag een helpende hand bieden. Als vrijwilliger draag je aan de rand van Kaapstad namelijk zorg voor zeevogels of huisdieren. Samen met het lokale personeel zorg jij ervoor dat hun toekomst er beter uit gaat zien. Je bent met of zonder ervaring meer dan welkom. Als je student bent bieden wij je ook de mogelijkheid om het dierenverzorging project als basis te gebruiken voor een stage in het buitenland.
http://www.projects-abroad.nl/vrijwilligersprojecten/vrijwilligerswerk-met-dieren-in-het-buitenland/dierenverzorging-in-het-buitenland/zuid-afrika/

Houdt er wel rekening mee dat het heel veel geld kost om als vrijwilliger in Afrika te gaan werken. Je zult je eigen onkosten moeten betalen.