Moet ik dit melden bij UWV?

Door overname van het bedrijf waar ik werkte, is mijn contract niet verlengt. Ik zat in de ziektewet toen mijn contract (via uitzendbureau) afliep. Nu ontvang ik dus een zw-uitkering. Vorige week heb ik 2 dagen op proef gewerkt, maar bij dit bedrijf wil ik niet gaan werken. Moet ik deze 2 dagen nu melden bij het UWV? En mag ik een aangeboden baan wel weigeren? Ik ben bang dat ik het wettelijk moet melden, maar dan mijn recht op de uitkering verlies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je loon ontvangen voor die twee dagen? En was dit "wit" geld? Dan moet je dit melden, anders kunnen ze, zodra ze erachter komen, geld terugvragen. Leg ze uit hoe het ging, en waarom je bij die bedrijf niet wilt werken. Eerlijkheid werkt altijd het beste, en als je echt door je gezondheid niet kunt werken zullen ze je geld vast niet stoppen, misschien helpen ze je wel met het vinden van een geschikt baan? Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Recht op de uitkering verlies je niet je moet alleen wel de twee dagen aangeven als het wit is geweest maar het UWV kan je zeker ook wel helpen op zoek naar wat anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeftt het UWV banen beschikbaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ze vertellen je echt niet van nou daar kan je morgen om negen uir beginnen ( was het maar zo dan was ik ook al aan het werk geweest) maar kunnen je wel helpen dmv bijvoorbeeld een test die uitwijst wat je wel of niet kan of ze kunnen in samenwerking met het cwi gaan maar je zal natuurlijk ten alle tijden zelf moeten zoeken maar er kunnen wel opties geven worden mocht je in de zw zitten (wat volgens mij zo was ) kunnen ze je adviseren op grond van wat je wel kan
Je werkte via een uitzendbureau. Dan had je met dat bedrijf geen contract maar het uitzendbureau wel en dat is dus gewoon niet verlengd. Je moet melden. Werkweigeren zullen ze niet accepteren.