Kan ik een uitkering of iets dergelijks krijgen?

Hoi,

Ik ben Kimberly en ben in januari 18 geworden. Ik woon sinds oktober vorig jaar samen met mijn vriend nadat ik gestopt ben met kamer training. Ik zat toen nog op school en heb in juni mijn Diploma (vmbo Kader) gehaald. Nu heb ik van februari tot mei gewerkt bij mc Donalds maar hun wilde mijn contract niet verlengen omdat ik teveel praten tijden het werk. Daarna heb ik een uitkering proberen aan te vragen bij het uwv maar 2 weken later kreeg ik een brief dat ik deze niet krijg omdat ik te weinig gewerkt heb. Nu vroeg ik mij af of ik toch niet iets van een uitkering of iets dergelijks kan krijgen. Ik moet namelijk wel mijn huur, gas, water, enzovoorts betalen en dit kunnen wij niet van mijn vriend salaris en daarbij gaat hij de schuldhulpverlening.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt,

Kimberly

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ander werk zoeken misschien?
Powergen
10 jaar geleden
Studeren misschien??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Studeren gaat niet omdat ik geen geld heb anders had ik wel een opleiding gevolgd en volgens mij kan ik me nu niet meer aanmelden/inschrijven voor een opleiding.
Powergen
10 jaar geleden
Maar je ouders dan...?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt studiefinanciering aanvragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn vader heb ik vanaf me 14e geen contact mee en me moeder heeft me op mijn 16e buiten getrapt waarna ik in een tehuis gezeten heb tot me 17e. Van beide hoef ik zoiezo niks te verwachten ze leven allebei van een uitkering en mijn moeder zit in de schuldsanering (dacht ik dan). Maar kan ik van zo'n studifinanciering en mijn zorgverzekering en de opleiding betalen? En zo ja kan ik dan mijzelf nu nog inschrijven voor een opleiding bij ons zijn namelijk de scholen al bijna allemaal begonnen (ik woon in noord-brabant)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarvoor kun je het beste contact opnemen met; http://www.studiefinancieringinfo.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt geen startkwalificatie (MBO2 of hoger) en daar word je over het algemeen mee geholpen. https://www.regelhulp.nl/zr/rh/webapp/kennisbank/Informatie/StartkwalificatieHalen?sessionId=7B8CA85A79AEEC853AC3221E7CDC9462 zoek eens op 'jongerenloket en een grote gemeente in je buurt'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ooit ook bij mc donalds gewerkt, toen mijn contract niet werd verlengd heb ik, gelukkig tijdelijk, een uitkering gekregen, bijstand.
Als je al wat krijg, dan krijg je niet veel want je vriend heeft werk zeg je en ook schuldhulpverlening. Ik ken iemand die dat ook heeft en alles wat extra wordt verdiend door medebewoners word ingenomen door de schuldhulp. Moet ik wel bij zeggen dat zij nu getrouwd zijn dus delen ze ook schulden. succes

Antwoorden (1)

Wanneer heb ik recht op bijstand?

Heeft u niet genoeg inkomen of vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien? En komt u niet in aanmerking voor een andere uitkering? Dan kunt u een bijstandsuitkering aanvragen. Hiermee kunt u de periode overbruggen tot u voldoende eigen inkomen verdient.

Voorwaarden bijstandsuitkering

U heeft recht op een bijstandsuitkering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
U woont rechtmatig in Nederland.
U bent 18 jaar of ouder.
U heeft niet genoeg inkomen of eigen vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien. Als u samenwoont, telt het inkomen en het eigen vermogen van uw partner ook mee.
U kunt geen beroep meer doen op een andere uitkering.
U zit niet in de gevangenis of een huis van bewaring.
Uw eigen vermogen komt niet boven een bepaald bedrag uit.
U doet mee aan activiteiten die uw gemeente u aanbiedt om werk te vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je. Tenminste antwoord op de vraag van de dame.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antwoord is correct...
Echter.. ze zullen iemand van 18 niet snel een bijstandsuitkering geven. Je moet eerst een tijdje solliciteren, ongeveer 3 cm aan formulieren invullen, en de kans is groot dat je het dan nog niet krijgt. Ze zullen aangeven dat je naar school moet gaan of elk werk aanpakken dat er is.
@Kimm, hoop dat je verder komt met de antwoorden, het is een vervelende situatie voor je! De eerste stap is volgens mij een afspraak maken bij jouw gemeente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn vriend heeft geprobeerd een bijstandsuitkering aan te vragen. hiervoor moest hij in een traject van 4 weken waarna hij in 2 weken een baan heeft gevonden maar hij heeft dan ook 3 jaar werkervaring en een diploma mbo 2. Ik zelf heb alleen een vmbo kader diploma en daarbij heb ik op leerwegondersteunend onderwijs gezetten omdat ik op een normale school niet goed functioneerde.