Mijn voormalige werkgever heeft per ongeluk 3x maandelijks mijn salaris doorbetaald, moet ik dit terug geven?

Toegevoegd na 3 minuten:
Hij belt me nu elke dag en weet niet waar ik woon (wat ik graag zo wil houden). Ik ben alleen wel benieuwd wat zijn wettelijke mogelijkheden zijn. Ik heb zelf eens per ongeluk €400 naar een verkeerde rekening overgemaakt en daar kon ik naar fluiten... dit is mijns inziens niet veel anders.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je eerlijk bent zeg je het tegen hem en overleg je hoe wat te doen Vroeg of laat komt hij er toch achter lijkt mij en eerlijkheid duurt nog altijd het langst En hoe zou jij het vinden als jij de werkgever was ???

Ja natuurlijk. De werkgever heeft, zoals de wet zegt, onverschuldigd betaald: BW art. 6: 203. De werkgever heeft het recht het teveel betaalde terug te vorderen. Maar om de verhouding tussen werkgever en-nemer zuiver te houden, zou het netjes en reëel zijn, je baas van die extra betalingen op de hoogte te brengen. Doe je dat niet, dan kan dat verkeerd worden opgevat. Je kunt in elk geval wel melden dat je het een leuke geste vond maar dat je aanneemt dat er sprake is van een foutje...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100