kunnen bedrijven reclame laten maken voor andere bedrijven?

als bedrijf 1 voor bedrijf 2 een reclame laat maken, moet bedrijf 1 dat dan laten doen via een reclamebedrijf? Of huren ze een regisseur is van een reclamebedrijf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niets moet. Als bedrijf 1 reclame wil maken voor bedrijf 2, dan is daar geen tussenpersoon voor nodig.
Wellicht kan een professioneel reclamebureau de reclame er mooier en beter uit laten zien, maar je bent niet verplicht hen in te schakelen.
10 jaar geleden
Het gebeurt vaker dan je denkt wel zijn er bepaalde regels in de reclamecode, maar daar staat nix in dat dat de reclame door reclamebedrijf of een regisseur van een reclamebedrijf gedaan moeten worden.
Je moet denken aan merknamen van andere bedrijven hoe mag je gebruiken in eigen reclame uitingen. Denk aan "wasserij De Wit gebruikt alleen groen zeep van firma de Groen en het personeel van uitzendburo de Zwart voor uw bonte was."