Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik neem om persoonlijke redenen niet deel aan Facebook of Twitter. Mijn nieuwe werkgever eist nu van mij dat ik hieraan ga deelnemen. Mag dit ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
729

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dit ben je niet verplicht en al helemaal niet als het ook nog eens om een privéaccount gaat.

Er zijn genoeg andere middelen om jou te bereiken indien dit nodig is.

Blijf bij je standpunt dat je er niet aan begint omdat je niets hebt met social media.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als dit in je taak-omschrijving in je contract staat, mag de werkgever dat zeker eisen.
Jij tekent uit vrije wil een werkcontract, staan er zaken in die je niet bevallen, zoals dit dus, kun je daarover praten/onderhandelen, meer niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad je aan om naar het Juridisch Loket [gratis] te gaan en advies te vragen. Zij [juristen] zouden dit moeten weten of kunnen achterhalen en belangrijker, ik neem aan dat je die baan wilt houden, wat je kunt/moet doen of zeggen tegen je werkgever.
Bij gebrek aan een Jurisch Loket, er bestaan ook Sociaal Raadslieden [gratis] [ik heb wel eens gelezen dat een eerste advies -ergens online- gratis was], misschien is dat ook een mogelijkheid.
Ik denk dat ze het bij jouw werkgever nog niet helemaal begrepen hebben.

Als jij geen online vertegenwoordiging van het bedrijf doet, is het nergens voor nodig dat je voor je werk zou moeten twitteren en facebooken. Als jouw baas een beetje serieus met online media om wil gaan, dan neemt hij een zakelijke netwerktool, zoals bijvoorbeeld Yammer, in gebruik, en voor het bijhouden van je zakelijke contactpersonen voldoet LinkedIn prima. En dan NOG is het vrijblijvend of je er aan mee doet.

Je hebt trouwens wel te maken met een behoorlijk unieke situatie: veel werkgevers zien Facebook en Twitter juist als bedreiging voor je concentratie tijdens het werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding