Het uitoefenen van welk beroep kost de minste inspanning?

Ik ben benieuwd welk beroep het minste inspanning kost. Dus je mag er niet erg moe van worden en je moet er ook niet veel bij na hoeven denken.

Ik vroeg me dit niet af omdat ik op zoek ben naar zo'n baantje, maar omdat dat laatst ter sprake kwam.
Ik ben aan het afstuderen en ik zei laatst zoiets als;

'Soms denk ik wel eens dat ik wel een keer een week een ontzeeeettend simpel baantje zou willen hebben waarbij je niet zo veel na hoeft te denken.. '

Ach ja, beetje fantasie ;) En na een week zal ik me stierlijk vervelen neem ik aan haha.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fysiek / Mentaal ? Combi ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha inderdaad! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel eens gehoord van een " mysterie shopper" ? Een bureau stuurt je dan op pad om de klantvriendelijkheid en professionaliteit etc van personeel te testen. Tegen betaling uiteraard.. en vaak mag je eventueel gekochte artikelen nog houden ook. In het geval van een restaurant betekent het sowieso een gratis maal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Gee; waarom type je dit niet als reactie? Is toch een prima antwoord? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh sorry ik zie dat je al een antw had gegeven haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:P .. ik heb er trouwens nog es goed over nagedacht... wat dacht je van testpiloot in een bezemfabriek? Lijkt me heerlijk om af en toe es flink de heks uit te hangen :P

Het beste antwoord

Op schiphol.. die dame onder die lopende band die steeds roept.. mind your step.. mind your step..

Of bij een stoplicht.. elke keer als t licht op groen gaat met een hamertje op een stukje ijzer slaan... tiketiketiketiketik

Of bij de KPN.. tuut tuut tuut tuut..

Toegevoegd na 6 minuten:
Ietwat serieuzer... schrijver? je zou je tekst zelfs in kunnen spreken op een bandje.

En volgens mij heeft zo'n wachter in een museum (hoe heet die eigenlijk?) 't ook niet erg druk..

Hee.. ik zei toch ietwat? :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha humor deze antwoorden :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10 voor je originele antwoorden :D

Andere antwoorden (26)

Word ambtenaar. Dan kan je op je werk bijslapen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te zien aan al die minnetjes zitten hier veel ambtenaren :)
Ambtenaar!

Hihihi! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nachtwaker van een kantoorpand. Af en toe een rondje lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Matrassentester!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een parkeer garage monitoren in de gaten houden of bij een winkel camera toezicht houden

Toegevoegd na 49 seconden:
fietsenstalling bewaking

Toegevoegd na 3 minuten:
chauffeur van een minister staat vaak uren te wachten om hem ergen naar toe te bregen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen zegt natuurlijk ambtenaar.
Maar dat is zo'n ruim begrip.
Want een politieagent, iemand bij de ING, of een docent is ook ambtenaar.
Ik zou zeggen iemand achter de deurtjes op een gemeentekantoor, waar men veel te traag doet over allerlei procedures, aangiftes, verzoeken en dergelijk.. Ow hiermee beschreef ik zojuist 95% van alle gemeentes van Nederland.

Mm.. ook al zo ruim ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarheid? NUL procent. Zegt het voort: het is niet de slome ambtenaar die zaken zo langdradig maakt, het is de wetgever die procedures zo idioot zinloos ingewikkeld maakt dat ALLES lang moet duren.
Ambtenaren zijn de mensen die zich letterlijk over de kop werken om die shit een beetje draaglijk te maken voor de burger. Zegt het voort.
Geen min, natuurlijk, maar wel graag voortzeggen. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de belastingdienst kan ook om 8.30 beginnen, in plaats van 9.30 - 10.00 (door voornl. niet te gaan kletsen & koffie drinken!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze beginnen vast, net als wij, om 7:30, maar als ze de hele dag 'open' zouden zijn voor klanten kwamen ze helemaal niet meer toe aan iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm.. misschien is de gemeente waar ik woon anders, maar daar zijn ze niet zo zorgzaam en meewerkend naar de burger toe.. in tegendeel. sluitingstijd 17:00.. je MOET die dag een pas hebben die je 3 weken daarvoor al aangevraagd had ( maar 2 keer is de datum waarom je 't op kunt halen uitgesteld ). Je komt na enorm haasten om op tijd te zijn 16:45!!!! aan. Wat doen ze? "Sorry, we hebben net de computer uit gedaan. Nee, de pas ophalen lukt niet meer vandaag, morgen bent u de eerste. Ja, ik weet dat we 5 uur dicht moeten maar vandaag was er niemand meer.. Nee, het lukt ook niet meer om de pc weer aan te doen" Vaker zulke voorbeelden gehad bij ons. Ik ben er totaal niet tevreden over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt niet best, nee. :-( Tja, zulke organisaties zijn er blijkbaar ook. Grote gemeente zeker? Die zijn vaak wat minder plooibaar. In ieder geval, een dergelijke behandeling heb ik ook wel eens gehad van een supermarkt. Klantvriendelijkheid is een gave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwaar dan die minnen.. klopt dus gewoon :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader was ambulanceverpleger bij de GGD. Dus ambtenaar. Die had op z'n werk toch nogal eens haast.
- avond portier bij een bedrijf (Vooral mensen uitlaten)
- Perkeergarage balie (Briefjes wisselen & kaartjes afgeven als de automaat het briefje niet slikt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pensionado! Dan hoef je alleen maar in Spanje op het strand te liggen en iedere dag uit eten te gaan :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bruggenwachter lijkt me wel relaxed.
14 jaar geleden
Het beroep dat het beste bij JOU past, is het beroep waar jij met de minste inspanning oud kunt worden... Dus het best passende beroep voor JOU persoonlijk...

Er is namelijk niet één winnaar van de minste-inspanning-beroep-vraag, voor de een is dit beroep makkelijk en voor de ander dit beroep... Maar als je werkelijk een beroep wilt horen dan zou dat beroepsrentenier kunnen zijn... Rentenier, maar dan moet je daarvoor of veel gewerkt hebben of veel geluk gehad hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor het eerste deel, maar rentenier kan slopend zijn sinds de crisis; volgens mij krijgen ze er grijze haren van :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is dat toch met jou steeds al die minnetjes?? Ik vind dit echt een top reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je van jaloezie en/of rancune?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze is weer top +1
Vuurtorenwachter . alleen naar boven en dan naar beneden kost wat inspanning .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewoner van een tropisch eiland (zie bron).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaapwacht in een verzorgingsflat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwslezer of dichter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opzichter van en kerkhof
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medicijntester, voor sommige medicijnen dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel leuk beroep is:

PROEFSLAPER

bij Beter bed of Ikea b.v.
en dan het liefst in nachtdienst,verdiend beter( 20%)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha die is leuk! :-)
Matrastester / inslaper
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drogredenen wegvagen en uw uitleg laten overkomen als zijnde de weg ,de waarheid en de juiste keuze!
En die is NIETS doen en genieten van de solidariteit.
Het beroep is dan niksen.En dat bestaat hoor, wees ervan overtuigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan wel zeggen suppoost in een museum, maar ik vrees dat ik ´s avonds doodmoe thuiskom. Ik denk dat pillentester beter is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mime kunstenaar die een standbeeld uitbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dit nog flink wat inspanning kost, ga maar eens een uur zo stil staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook niet dat ik dat vol zou houden! :-O
het beroep van groenteman en dan moet je voor de klanten de zuurkool uit de war halen

lekker simpel toch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou mijn baas kunnen worden.
Die heb ik nog nooit zien werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rentenier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bierproever!

Een hele verantwoordelijkheid, want elke nieuwe lading bier moet hetzelfde smaken als de vorige, dus je geur- en smaakzin moet erg goed ontwikkeld zijn, maar je hoeft per keer maar een paar glaasjes te proeven (na een aantal glazen proef je niet meer objectief) en wordt met een taxi opgehaald en thuisgebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dat lijkt me ook niet verkeerd haha :P
Het beroep waar je de meest voldoening uit krijgt.