Overal waar je met andere mensen moet werken of moet samenwerken (dan nog sterker) krijg je te maken met emoties.

Als je denkt dat je bij een (bijv saaie) kantoorbaan weinig emoties zult tegenkomen, loop je de kans dat ze er misschien niet zijn over het werk inhoudelijk maar dan des te meer mbt de onderlinge relaties, bijv afgunst jaloezie maar ook vriendschap.

Emoties zijn er altijd, als mensen bij elkaar zijn, daar ontkom je niet aan, de meeste mensen hebben er nl heel veel behoefte aan.

Beroepen waar je zo min mogelijk in contact komt met anderen lijken dan het meest voor de hand te liggen. Dat lijken me dan bijv: brugwachter, nachtportier, schoonmaker in de nachtploeg en dat soort beroepen.

Maar zelfs daar zul je te maken hebben met andere mensen en daardoor ook met hun emoties.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk bij kantoorwerk bijv. boekhouder etc maar helemaal zonder emotie is denk ik niet mogelijk (tenzij je met robots ga werken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij werk dat je alléén doet, heb je sowieso niet te maken met mensen en dus ook niet met emoties van anderen.

Een voorbeeld van zo'n beroep is schrijver. Dan heb je alleen af en toe overleg met een uitgever of corrector over je manuscripten. Als je verder besluit geen signeersessies te doen of lezingen (uit eigen werk) te geven, dan kom je via je werk zelden iemand tegen...
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een schrijver is JUIST afhankelijk van de emoties van anderen!
Boswachter