Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik het best terecht met vragen over opleidingen?

Mijn vriendin heeft een MBO opleiding (MDS niv.2) maar haar hart geeft aan dat ze iets in het onderwijs wil doen. Niet voor de klas, maar meer iets in de richting van coaching etc. Je kunt helaas niet zomaar met deze MDS2-opleiding naar iedere willekeurige opleiding in het onderwijs? Op internet is heel veel info te vinden, maar ze ziet door de bomen het bos niet meer. Is er iemand met praktijkervaring en/of kennis van deze materie die mij kan helpen haar de goede kant op te sturen? Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
835
Antoni
10 jaar geleden
Op de school waar ze haar opleiding heeft afgerond en op het instituut waar ze wil gaan studeren (als ze een keuze heeft gemaakt) zijn, als het goed is, studieadviseurs welkom. Bij beide personen zou ze terecht moeten kunnen voor een goed advies. Het opleidingsinstituut waar ze naar toe wil, kan haar, als de medewerkers daarvan haar motivatie inzien, mogelijkheden bieden om haar kansen te vergroten en om haar alsnog toe te laten.
Antoni
10 jaar geleden
Foutje: ik bedoelde "werkzaam" in plaats van "welkom".

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een decaan op een school of een studiebeurs..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding