Als je de opleiding als gastheer hebt gedaan, kun je dan bijv. ook als bediende of butler bij iemand thuis werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een + voor de BlueYellow-gastheer ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha! Wat dacht u van een + voor uw goede antwoorden?

Antwoorden (4)

Alhoewel je al goed op weg bent met je opleiding voor gastheer, zal dat niet voldoende zijn wil je echt als butler gaan werken. Je hebt hier een apparte opleiding voor nodig die overigens nogal behoorlijk uitgebreid is. Ik heb wat informatie voor je gevonden, hopelijk heb je er wat aan!

http://www.butlerschool.com/dutch.htm?gclid=CNWr2uXcjLgCFcRd3godJEgALA
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G6637PD67
http://www.kasteeloost.nl/butler_academy.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bediende, zal geen probleem zijn, echter is het vak van butler veelomvattend, en heb je er een behoorlijke cursus voor nodig.
10 jaar geleden
ja, dat kan natuurlijk. Voor het vak van bediende of butler heb je in principe geen speciale opleiding nodig. We

Toegevoegd na 1 minuut:
l zijn er speciale opleidingen, die worden aangeboden. vaak dure opleiding bij prive instellingen. maar ook die opleidingen bieden totaal geen garantie op een baan. want hou in gedachten; tegenwoordig zijn er maar weinig mensen die thuis een butler hebben rondlopen. de markt is erg beperkt.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
In principe kan jij als gediplomeerde gastheer ook als bediende of butler bij iemand thuis werken.
De mate waarin dit mogelijk is zal afhangen van hetgeen men in die thuis-context van jou verwacht.
Indien jouw opdrachtgever kwalificaties 'eist' die niet binnen jouw opleidingspakket vallen dan kan er een extra opleiding aan te pas komen.
Indien jouw capaciteiten en/of kwalificaties volstaan voor de betreffende thuis-werkgever dan kan jij dus ook onder de noemer butler werken.

Veel hangt ook af van jouw persoonlijke kwaliteiten waarover je van nature beschikt. Soms heb je gewoon een tikkeltje meer in je dan anderen via een opleiding kunnen bekomen en als jij zo'n natuurtalent bent dan straal je dat ook uit.

Dus laat je nooit weerhouden om toch voor een bepaalde job te solliciteren als JIJ denkt dat Jij er klaar voor bent en als jij volgens jezelf oer de nodige vaardigheden beschikt.

Er zijn al vaker mensen aangeworven zonder over de juiste diploma's te beschikken omdat ze gewoonweg een natuurlijke blijken te hebben voor de aangeboden job.

Weet wat Jij het liefst van wil bereiken en ga er onbevreesd voor!!!
Oprecht interesse tonen wekt onvermijdelijk interesse op bij de tegenpartij ;-)
Bijscholen kan altijd nog indien dat écht nodig blijkt te zijn.

Liefs, Succes en mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gastheer, bediende en butler zijn geen beschermde beroepen en dus kun jij en ik (zonder enige kwalificatie in deze beroepen) ook deze beroepen uitoefenen.
Wat wordt er gevraagd in dergelijke beroepen en wat zijn jouw kwaliteiten, kies op basis daarvan je weg naar de toekomst.