Ik heb een andere baan gevonden,wanneer vertel ik dit aan mijn huidige werkgever?

Na aanleiding van een eerdere sollicitatie gesprek ben ik net telefonisch op de hoogte gesteld dat ik ben aangenomen voor de functie waarvoor ik heb gesolliciteerd. Mijn huidige werkgever is nog niet op de hoogte,maar wanneer kan ik dit het beste doen?
Zelf denk ik aan om het pas te doen als ik alles rond heb met mijn aankomende werkgever,zoals voorwaarde gesprek en het tekenen van het contract. Maar wat is nu gebruikelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Kijk in ieder geval naar je opzegtermijn, dus zeker voor het eind van de maand, als je niet nog een maand langer wilt blijven werken.
En verder, wat gebruikelijk is, hangt vaak ook van de verhoudingen op het bedrijf. Wil je je werkgever extra tijd gunnen om iemand anders te zoeken of niet
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens. Als je niet een echt jofel contact het met je werkgever, wachten tot je alles zwart op wit hebt en dan opzeggen (inderdaad even kijken hoe het uitkomt met je opzegtermijn en de datum per wanneer je kan beginnen in je nieuwe baan).
Maar ik kan me ook voorstellen dat je zo'n goed contact hebt met je werkgever dat je het hem/haar al wel vast vertelt. En het pas zwart op wit meedeelt op het moment dat jij ook alles zwart op wit hebt van je toekomstige werkgever. Ik ben bij mijn vorige werkgever weggegaan omdat ik verhuisd was (i.v.m. samenwonen). Ik heb het zo snel mogelijk verteld, heb mijn opvolger nog kunnen inwerken, en ben zelfs nog een paar dagen tussendoor naar mijn oude werkgever gegaan om mijn opvolger bij te staan. Ik heb dit zo kunnen regelen met mijn nieuwe werkgever. Ook maak je dan best een goede indruk bij je nieuwe werkgever omdat ze dan weten, dat je iemand bent die alles netjes wil achterlaten.
Maar goed, dat is dus in het geval je een prima relatie hebt met je huidige werkgever. Het liep in mijn geval wat vervelend af, omdat mijn nieuwe werkgever (ondanks ondertekend contract) zich toch nog terugtrok (ja dat kan dus ook nog!) . en ik volgens de vakbond uiteindelijk toch geen poot had om op te staan. En al had je dat, wat heb je er aan om ergens te werken, waar je ze niet willen hebben.. Daar wordt je niet gelukkiger van.
Toen mocht ik zelfs nog tijdelijk een aantal maanden weer terugkomen bij mijn oude werkgever in een andere vestiging, tot ik weer wat anders zou hebben. Dat was gelukkig niet nodig, omdat ik binnen twee weken weer een andere baan vond, maar het illustreert wel dat het altijd van pas kan komen als je zaken netjes afhandelt.
Ga je weg omdat het al niet boterde, dan zou ik daar ook schijt aan hebben en alles gewoon precies volgens de regels doen met de meeste zekerheid en minste risico's voor jezelf.
Ik zou inderdaad oppassen met je opzegtermijn, dit kan verschillen van een maand tot 3 maand.Wat ik zou doen: ik zou mijn werkgever sowieso inlichten, dan ben je eerlijk. En nu helemaal, omdat je ook werkelijk bent aangenomen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou idd kijken wat de opzegtermijn is maar ik zou niets ondernemen voordat alles met de nieuwe werkgever op papier staat indien hij zich nog zou bedenken. Je hebt wel een mondelinge toezegging maar op papier is toch iets beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Altijd eerst alles zwart op wit hebben voordat er opgezegd wordt.