Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

İk doe mbo 1 ste leerjaar elektrotechniek ik kan tot oktober wisselen ik kom er langzaam achter dat het niks voor mij is hoe weet ik welke opleiding

Bij mij past? İk denk hier dagen over na?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
770

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

doe eens een studiekeuzetest, dit kan eventueel op internet, maar ik denk dat dit ook op school mogelijk is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nog maar net bezig, maar weet al zeker dat dit niks voor je is? Ik zou eerst gaan praten met je coach (of SLBer of hoe het ook genoemd wordt op jouw opleiding), omdat die weet hoe de opleiding in elkaar zit. De eerste weken zeggen nog niet alles over het verloop van de opleiding. Je krijgt nog andere docenten, andere vakken, stage etc. Haak niet te snel af!
Aan de andere kant kun je ook met hem/haar praten ove5r een eventuele overstap naar een andere opleiding.
En op elk ROC zijn ook speciale afdelingen die zich daar mee bezighouden! Je kunt daar testen doen, praten over de mogelijkheden etc. Soms ook korte kennismakingsbezoekjes met andere opleidingen etc. Maak gebruik van die mogelijkheden.
En praat thuis met je ouders en broes/zussen over je sterke en zwakke kanten. Wil je in de techniek? Waarom koos je voor elektro, wat valt je tegen etc.
Heb je de keuze wel bewust gemaakt? Met de decaan op je vorige school gesproken?
Gun jezelf even tijd, maar gun de MBO-opleiding ook even tijd!
En raak niet in paniek. Zelfs als je na een jaar alsnog zou willen switchen zijn er nog mogelijkheden genoeg. Of je haalt eerst elektrotechniek en gaat aan het werk en wilt daarna nog iets anders. Geen probleem. Je kunt tijdens je hele leven nog nieuwe stappen zetten, bijleren, andere cursussen doen, veranderen. Je hoeft nu niet een beslissing te nemen voor de rest van je leven.
Succes en sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding