ik weet dat je al vanaf een vroege leeftijd bij de bart smit kan werken. zeker vanaf je 16e. ik las op internet een forum met de vraag: hoe oud was je toen je begon met werken? daarop antwoordde iemand met: ik begon op mijn 12/13e jaar met werken bij de bart smit. ik heb het forum erbij geplakt voor je, dus ik ben heel zeker dat ik het las :) als je er wilt werken, kan dat vast en zeker ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even doorlezen, dit ging om het magazijn, niet om een winkel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar hij werkte er wel *ting* :)
De minimum leeftijd daarvoor is dezelfde als die voor deelname aan Goeie Vraag: zestien jaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is wettelijk niet toegestaan om op nog jongere leeftijd daar te werken. Zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je wel vakken mogen vullen als er iemand bij is bij de Dirk met 14 jaar en niet bij de Bart Smit? Je mag pas kassawerk doen als je 16 bent en daarom neemt Bart Smit vaak geen jongere kinderen aan dan 16 maar dat het niet wettelijk is toegestaan om daar te werken als je 14 of 15 bent snap ik niet.
Je mag vanaf je 15e werken in een niet-industriele sector. Dus bij detail handel. Hier onder valt ook de Bart Smit.

Je moet wel goed op de handelingen en tijd letten! Dit is erg beperkt voor een 15 jarig persoon.

Zelf heb ik op mijn 15e bij de trekpleister gewerkt, dit is een zelfde soort winkel