Dit betekend een standaard vooraf bepaalde loonopslag van een medewerker, zonder te kijken naar de prestaties. Dit houdt dus in dat een oudere medewerker sowieso meer verdiend als een jongere die pas net begint, ongeacht of de jongere harder/beter werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kort en duidelijk antwoord! :)
Dankje!
Dat de verschillende jobs bepaalde barema's hebben.
Een fictief voorbeeld:
Barema A: van 10000 tot 12000
Barema B: van 8000 tot 10000
Barema C: van 6000 tot 8000. enz.
Een bepaalde job valt binnen een bepaald barema en binnen dat barema kan u verhoging krijgen naar gelang uw prestaties.
Krijgt u verhoging in uw job, bv naar afdelingschef, dan zal u naar een hoger barema gaan waarbinnen u weer kan groeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet naar gelang de prestaties, dat is juist waar het systeem om draait.
Een loonsysteem met salarisschalen
(Barema is gewoon een ander woord voor salarisschaal)