Italië zit in een diepe crisis waar dagelijks duizenden bedrijven failliet gaan.
De Italiaanse economie begint beangstigend snel te krimpen.
Productie daalt in heel de Eurozone.
Bankdeposito's daalden in januari in heel Europa.

De crisis is dus de oorzaak van de werkeloosheid in Italië.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat is bij veel landen de reden.
In bijvoorbeeld Duitsland is het rond de 7 procent en in Italië 11/12 procent. Hoe komt het dat het verschil daartussen zo groot kan zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Italië heeft jarenlang boven zijn stand geleefd, dus meer uitgegeven dan er binnen kwam.