Hoe wordt de hoogte van een ww-uitkering na ziekte berekend?

Ik werd in 2011 werkloos na 28 jaar dienstverband en had toen recht op 31 maanden ww-uitkering. In mei 2012 werd ik ziek, na 13 weken ging de zw-uitkering in. Ik zit nog steeds in de ziektewet, ben nog herstellende. Mijn vraag: als ik mij weer (geheel of gedeeltelijk) beter meld, hoe wordt dan de ww-uitkering voor de resterende periode bepaald? Ik heb van de 31 maanden al 12 maanden ww ontvangen. Ik hoop toch dat de ww-uitkering gedurende de resterende maanden even hoog zal zijn als die in de eerste 12 maanden, dus voordat ik ziek werd. En niet dat het 70% (na 2 maanden 75%) van mijn ziektewetuitkering is. Want dat zou neerkomen op 70% x 70% van het loon dat ik in mijn baan ontving. En dat zou wel heel onterecht zijn en te weinig om van te leven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Goedendag
de 18 jaar kunt u wegdenken omdat men tegenwoordig de laatste 10 jaar hanteert
als je voltijds gewerkt hebt,heb je recht op 3 jaar uitkering maar je moet wel op zoek naar werk al ben je 57 jaar.
bron:van héél dichtbij meegemaakt .