Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik als tweeverdiener recht op een werkloosheidsuitkering?

Ik werk al 25 jaar onafgebroken in loondienst en verdien 3200 netto per maand. Mijn vrouw verdient 1600 netto per maand. Daarnaast hebben we eigen vermogen (spaargeld en eigen huis). Mijn arbeidsovereenkomst wordt binnenkort met wederzijds goedvinden beëindigd. Heb ik nu een periode recht op een uitkering? en
is er ongeveer te voorspellen hoe groot een evt. uitkering wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Elke Nederlander die een arbeidsverleden heeft heeft recht op een normale WW uitkering, op het moment dat de WW uitkering afloopt wordt het een andere zaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel theodbn!
Men heeft recht op evenveel maanden WW-uitkering als het aantal jaren dat men heeft gewerkt. In jouw geval dus 25 maanden. De hoogte van de WW-uitkering is 70% van het laatst verdiende salaris.

Kijk voor meer informatie op www.werk.nl en www.uwv.nl en meld je via www.werk.nl op tijd aan voor een WW-uitkering! Hiervoor heb je een DigiD nodig. Deze moet je ook op tijd, dus zo spoedig mogelijk, aanvragen!

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit zijn de algemeen geldende regels. In individuele gevallen kan hier, om diverse redenen, van worden afgeweken.

Toegevoegd na 18 minuten:
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_werkloos/ik_word_werkloos/hoelang_kan_ik_een_ww_uitkering_krijgen.aspx

http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_werkloos/ik_word_werkloos/hoe_hoog_is_een_ww_uitkering.aspx
(Lees meer...)
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Antoni. Super, hier heb ik echt veel aan!