Hoe word je zaakwaarnemer?

Hoe word je nou zaakwaarnemer van een voetballer? Is het zo dat je gewoon contact zoekt met de speler en hem een contract aanbied? En wat staat er dan in zo'n contract? Kan iedereen zaakwaarnemer zijn?

Stel ik zou naar jong Ajax gaan zou ik dan de zaakwaarnemer van een talent van 16 jaar kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Een zaakwaarnemer is het zelfde als een makelaar. Je moet hiervoor een opleiding volgen, dit kan bij de KNVB. Je moet dus als zaakwaarnemer geregistreerd staan. Dus je kan niet zomaar iemand contract aanbieden zonder dat je als zaakwaarnemer geregistreerd staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit snap ik. Maar wanneer je de juiste diploma's hebt kun je dan wel iemand een contract aanbieden? En wat staat er in dit contract? Ontvangt deze persoon geld van jou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan wel. Omdat je dan officieel bent mag jij onder een notaris of een advocaat een contract aan die persoon geven. Je mag hem benaderen en zelf de voorwaarden bepalen. En de kunst is nu om die speler zo goed mogelijk te overtuigen om met jou samen te werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar kan ik dat vinden over dat diploma?
Zaakwaarnemen betekent niets anders dan een persoon in rechten bijstaan.

In principe mag iedereen dat echter kan en mag daar een 16jarige niet zelf over beslissen en dient men dat te doen via de ouders, deze zijn namelijk zaakwaarnemers tot dat het persoon volwassen is.