Ik zit nu op het vmbo en ik wil naar havo, zoaks ik er nu voor sta haal ik dat ook wel maar stel niet zijn er dan nog mogelijkheden?

Ik zit nu op 4 vmbo dus het laatste jaar, ik wil hierna echt havo en ik heb me ingeschreven bij een mbo opleiding die me niet aanspreekt (het is namelijk verplicht om je toch bij een mbo aan te melden maar er was geen mbo opleiding die me aansprak dus koos ik er maar een ik ga namelijk na havo naar amerika) met de punten die ik heb zou ik toch naar havo moeten kunnen vooral als ik mijn eindexamen goed maak maar stel niet, is er dan toch een mogelijkheid om gelijk na vmbo toch havo te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan zijn dat een andere havo andere eisen stelt om jou aan te nemen. Verdiep je dus van tevoren in de eisen die elke havo in jouw buurt stelt voor vmboT studenten.

Als ze je niet aannemen kun je alleen nog een thuisstudie gaan doen (LOI ofzo) maar dan moet je daarnaast OOK een MBO4 opleiding doen want je hebt geen startkwalificatie en je bent waarschijnlijk nog geen 18.

Wat wil je in Amerika gaan doen want ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele MBO4 opleiding is die jou interesse heeft. Je moet daar toch ook werk vinden en een beroepsopleiding doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens, hoe wil je uberhaupt in Amerika gaan wonen als je nog niet eens 18 bent. Ze zijn daar echt hartstikke streng. En als je van plan bent daar te gaan studeren voor je startkwalificatie mag je aardig wat geld opzij zetten.