Hoe kan ik me het beste verzekeren als ik in Portugal woon, maar in Nederland ga werken?

Ik ben werkloos in Portugal en heb daarom geen verzekeringen. Nou ga ik tijdelijk werk doen in Nederland en dan heb ik verzekeringen nodig. Hier in Portugal werkt het hele systeem anders als bij ons.. maar heeft er iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi mail mij maar anjasiesta@hotmail.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het best bij iets werken dat geen vereeen is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anja, als je weet hoe dat moet, waarom geef je dan geen antwoord? Zo komt het bij mij niet te vertrouwen over.

Antwoorden (1)

www.rijksoverheid.nl › ... › Vraag en antwoord

Je moet in ieder geval een Nederlandse zorgverzekering afsluiten.
•Indien je gaat werken in Nederland zou je verzekeringsplichtig kunnen worden wat betekent dat je een Nederlandse zorgverzekering moet afsluiten
•Als je in Nederland bijvoorbeeld zelf een huis en inboedel huurt of bezit, wil je dit waarschijnlijk verzekeren tegen de gevolgen van brand en inbraak
•Een aansprakelijkheidsverzekering kan wenselijk zijn om je te verzekeren tegen schade die je anderen of spullen van anderen toebrengt;
•Je kunt in tal van situaties belanden waarin je juridisch advies nodig hebt. Van arbeidsconflicten en strafzaken tot schadeclaims bij verkeersongevallen en koopovereenkomsten die niet nagekomen worden. In zulke gevallen is het handig om terug te kunnen vallen op deskundige rechtshulp. Hier kun je je voor verzekeren met een Rechtsbijstandverzekering
•Voor je vakanties en uitstapjes naar het buitenland heb je een reisverzekering nodig om er onder andere voor te zorgen dat je bagage goed verzekerd is en je terug kunt naar Nederland indien dat nodig is
•Een ongeluk zit ook in Nederland in een klein hoekje. De financiële consequenties hiervan kunnen aanzienlijk zijn, zeker bij blijvende invaliditeit of overlijden. Een ongevallenverzekering verzacht dit financiële leed, voor de nabestaanden of de verzekerde(n) zelf
•Je kunt door ziekte of een ongeval (deels) je werk niet meer uitvoeren. Onder bepaalde voorwaarden kun je je verzekeren om het inkomensverlies op te vangen
•In Nederland dien je een speciale aansprakelijkheidsverzekering voor motorvoertuigen af te sluiten als je in het bezit bent van een auto, caravan of ander transportmiddel.
•Bij overlijden van de kostwinner van het gezin valt het inkomen weg of daalt aanzienlijk. Hiervoor bestaan speciale nabestaandenvoorzieningen waar je soms automatisch aan deelneemt