zijn ze verplicht mij overuren te betalen?(dirk van den broek)

ik werk sinds kort bij de Dirk, en heb net mijn loonstrook opgestuurd gekregen van vorige week( €21 voor 6 uur, toen nog geen overuren). deze week heb ik best veel overuren gemaakt. ik ben 15 dus ik mag maar 12 uur per week(toch?), maar heb deze week zo rond de 16 tot 20 uur gewerkt, krijg ik die extra uren betaalt? hoe zit dat allemaal? graag als jullie het voor mij kunnen uitleggen:)
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

Het staat in je contract of overuren worden uitgebaalt of je hier tijd voor tijd uren voor krijgt. Lees dus maar even je contract door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in mijn contract staat: "Het salaris zal periodiek met inachtneming van de wettelijke inhoudingen worden uitbetaalt", dus 12 uur per week?
in je contract staat of je jou over uren wel of niet uitbetaald krijgt.
als dit niet het geval is dan krijg je meestal in ruil daarvoor betaalde
vrije dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de meeste supermarkten krijg je om de 4 weken of per maand uitbetaald...de ene supermarkt kiest ervoor om puur je contract uit te betalen en overuren te " bewaren" voor vrijetijd en betaald overuren uit in overleg...de andere supermarkt kiest ervoor om alle gewerkte uren uit te betalen..bespreek dit even met je afdelingmanager of bedrijfsleider...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk ook bij Dirk van den Broek. Als je overuren niet geregistreerd worden, moet je dit aangeven bij je leidinggevende. Die zal dit voor je moeten oplossen.
O ja, er bestaat wel zoiets als een 'uitwerktijd' of hoe dat ook precies heet. Als je bijv. om 13.00 uur op de planning staat, word je tot max. 13.15 uur niet doorbetaalt. Dat kwartier is de uitwerktijd volgens mij. Voor alle zekerheid kan je dat ook aan je leidinggevende navragen.

Toegevoegd na 33 seconden:
(En je hoort overuren dus wel betaald te krijgen zo ver ik weet)